Sommarjobb Apodos Kundservice

Arbetsbeskrivning

Är du kanske student och studerar till apotekare eller receptarie och nyfiken på Apodos? Vill du sommarjobba som kundkommunikatör inom ApoDos på Apoteket- Sveriges mest hållbara företag?

Apodos är Apoteket ABs dosförpackningsenhet. Affärsområdet omsätter omkring en miljard kronor och har ca 40 % marknadsandel av de 200 000 patienter som brukar tjänsten i Sverige. Apoteket höjer nu ambitionen och utvecklar tjänsten så att fler kan ta del av dess fördelar.
En hel del av Apodos framtida tillväxt ligger i att öka försäljningen både till landstingskunder och privata kunder.

Arbetstider måndag- fredag kl. 08:00 - 17:00.

Din roll
Som medarbetare i Apodos kundservice har du ett stort ansvar i att vara engagerad, tillgänglig och serviceinriktad då du är Apodos ansikte utåt i kundbemötandet.

Du kommer bland annat att ansvara för att:
- Nära samarbete med farmaceuterna i kundtjänsttelefoni genom att vidareförmedla frågor som ska besvaras av farmacevt (information och rådgivning kring läkemedel, läkemedelsanvändning och egenvård)
- Besvara inkommande samtal och chatt, hantera kundärenden via telefon, mail, fax eller annat.
- Merförsäljning av tjänster kopplade till Apodos
- Hantera kundservicesamtal gällande tjänsten Apodos, främst användarfrågor samt leverans- order- och fakturafrågor
- Ständiga förbättringar och utveckling av kundmöten
- Ansvarar för egna och gemensamma arbetsuppgifter och täcker upp för andra roller än dina egna vid behov
- Att leverera i det dagliga arbetet i teamet för att säkerställa kundbemötande, försäljnings-och kvalitetsmål och resultat.
- Att bidra på samtliga ovanstående områden med ett lösningsorienterat och flexibelt förhållningssätt.

Din profil
Vi söker främst apoteks/receptariestudenter. Du ska ha gymnasieutbildning samt god datorvana. God förmåga att tala och skriva på svenska.
Gärna erfarenhet inom kundservice, annat serviceyrke eller erfarenhet av kund-och försäljning. Aktivt sälja och ge bästa möjliga service. I dialog med kund möta uttalade önskade samt outtalade behov. I god dialog och med god kommunikativ förmåga samarbeta med kollegor internt samt kontakter externt. Externa kontakter är kunder, läkare, sjuksköterskor, leverantörer samt andra Dosapotek. Kontakterna innebär att föra dialoger och att påverka. Detta förekommer löpande. Ha en effektiv samtalsteknik som kan anpassas efter rådande arbetsbelastning.

Erfarenhet från apoteksverksamhet och/eller hälso- och sjukvård är meriterande.

Som person är du social, serviceinriktad, lyhörd och sätter kunden i fokus. Vi ser gärna att du är strukturerad, flexibel och utvecklingsinriktad, att du hellre ser möjligheter än problem och att du har en positiv inställning.

Ansökan
Tjänsten är placerad i Solna.
Sommarjobb.
Arbetstiderna är vardagar dagtid.

Intresserad av att sommarjobba hos oss på Apodos? Skicka in ditt CV och ett personligt brev.
Sista ansökningsdatum är 2019-03-29. Välkommen med din ansökan!

http://omapoteket.se/

Kontaktpersoner på detta företaget

Catharina Trossvik
010-447 67 82, 072-244 42 97
Helena Gille
010-4475113
Louise Sköld
010-4476211
Edit Szerzö
+46 010-4477485, +46 070-2096946
Mats Juväng
0702977984
Desiré Stenvall
+46 010-4478266, +46 070-301 21 85
Martin Peetz
010-4475920
Helena Ekstedt
010-4477276, 072 515 1620
Anna-Karina Söderberg
010-447 71 63
Helena Olsson
010-4476928, 070-3002944

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Apoteket AB Stockholm
  • 1 plats
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • enligt ök
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 23 januari 2019

Besöksadress

Södermalms allén 36
None

Postadress

Södermalms allén 36
Stockholm, 11881

Liknande jobb


Kassapersonal

Kassapersonal

13 april 2024

1 mars 2024

2 februari 2024