Sommarjobb Internservice

Sommarjobb Internservice

Arbetsbeskrivning

Hos oss handlar varje arbetsdag om att kommunen ska fungera och utvecklas så bra som möjligt för alla som bor och verkar här. Det är inte tvärenkelt. Prioriteringar av tid, kompetens och engagemang är sällan det. Men vi kan lova att det så gott som alltid kommer att vara värt det.

Inför sommaren söker vi ett antal Servicehandläggare.
Internservice är till för kommunens anställda och samordnar de interna stödfunktionerna. Det innebär bland annat hjälp till nyanställda, hantering av tjänstekort, behörigheter i passersystem, hantering av post, flyttservice samt verksamhetsservice med mera.

ARBETSUPPGIFTER
Du ger professionell service via telefon, mail och chatt men även via besök i våra receptioner. Arbetet sker med kunden i centrum och med hög fokus på snabb handläggning, hög uppklarning och god tillgänglighet.

I arbetet ingår bland annat att vägleda och ge information till kunder, ta emot och hantera ansökningar och statusfrågor samt hantera eventuella synpunkter eller förslag från kunder.

Arbetet utförs i verksamhetssystem och du har ett nära samarbete med dina kollegor och medarbetare på kommunens förvaltningar. Schemalagd arbetstid måndag- fredag tillämpas.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av kundnära arbete och att leverera bra service är för dig en självklarhet. En förutsättning för att lyckas i uppdraget är att du är snabb på att ta in och bearbeta information samt att du kan föra anteckningar digitalt under pågående samtal. Du hantera även dator och olika informationssystem obehindrat. Flytande svenska i tal och skrift är ett krav och har du dessutom ett tekniks intresse så är det meriterande.
Du har ett professionellt bemötande, är tillmötesgående och anstränger dig för att leverera lösningar till kund. Arbetet sker periodvis i ett högt tempo som kan innebära arbete i flera system samtidigt och många väntande kunder. Du behöver därför kunna bevara lugnet och fokus även under pressade och stressiga situationer. Att samarbeta med andra, stötta kollegor och ställa om när förutsättningarna förändras är för dig en självklarhet.

REKRYTERINGSPROCESS
Vecka 15 - Urval. Digitala logiktest skickas ut.
Vecka 16 - Arbetsprov. Tisdag, onsdag eller torsdag klockan 16-19 i Stadshuset.
Vecka 17 - Intervjuer. Tisdag, onsdag eller torsdag i Stadshuset.

ÖVRIGT
Förvaltningen Support och lokaler har till uppdrag att samordna och utveckla effektivt stöd så att kommunens verksamheter kan fokusera på sina olika huvuduppdrag och ge effektivare service till kommunens invånare. Vi ansvarar för kommunens övergripande samordning och utveckling av tjänster inom områden som måltid, fastighet, personal, ekonomi, inköp, information, kundtjänst och IT.

Läs mer om Skellefteå här:
https://skelleftea.se

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

Kontaktpersoner på detta företaget

Margareth Johansson, sektionschef
0910-73 50 00, 070-661 20 92
Gunnar Olofsson, SACO
0910-73 50 00
Ralph Hedlund, Vision
0910-73 50 00
Anna Källsved, Gruppledare
0910-73 50 00, 070-330 23 54
Urban Stenberg, Vision
0910-73 50 00, 070-370 69 80
Erika Nilsson, avdelningschef
0910-73 50 00
Karina Frimodig, Vision
0910-73 50 00
Liselotte Bruse, chef Informationsenheten
0910-73 50 00
Peder Lundberg, enhetschef
0910-73 50 00
Annette Lindgren Atterhem, SACO
0910-73 50 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skellefteå kommun, Support och lokaler
  • 2 platser
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 mars 2022
  • Ansök senast: 10 april 2022

Besöksadress

Trädgårdsgatan 6
None

Postadress

None
Skellefteå, 93185

Liknande jobb


Försäljning & rådgivning? Se hit!

Försäljning & rådgivning? Se hit!

6 maj 2024

6 maj 2024

Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

6 maj 2024