OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Polisens Kontaktcenter (PKC) är en central del av Polisens service till allmänheten, med målsättningen att ha utmärkt tillgänglighet, bemötande och kvalitet. Uppdraget är att vara det första steget i en effektiv kvalitetssäkrad brottsutredningsprocess, med fokus på brottsofferbemötande. Kontaktcentret är beläget i Nässjö där 62 anställda för närvarande arbetar.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetet innebär att du tar emot och dokumenterar brotts- och förlustanmälningar, ger upplysningar, tar emot tips samt utför slagningar i Polisens register
KVALIFIKATIONER
Du ska ha gymnasiekompetens från 2 eller 3-årigt gymnasium, goda kunskaper i det svenska och engelska språket samt mycket god datavana. Det är ett krav att du uttrycker dig väl i både tal och skrift eftersom det är mycket viktigt för funktionen.
Ytterligare språkkunskaper samt utbildning i beteendevetenskap, juridik och/eller rättskunskap är meriterande liksom tidigare arbete vid Polisens kontaktcenter.
Vidare ska du vara lyhörd och ha en god förmåga att bemöta och hantera samtal från människor som utsatts för trauma. Du ska ha förmåga att skapa goda relationer med både allmänhet och arbetskamrater. Även samarbetsförmåga och en utpräglad servicekänsla är mycket viktigt. Du har god prioriteringsförmåga och är flexibel, för att vid behov kunna jobba i ett högt tempo.
Meriterande med arbetserfarenhet från Polisens kontaktcenter
Kontaktpersoner på detta företaget
stf chef BF-sektionen Anders Sjöö
010-56 67 878
stf chef Polisenhet Höglandet Håkan Lindqvist
010-56 67 664
Polisförbundet Hanna Englén
010-5667864
ST Staffan Eskilsson
070-581 08 73
Saco Tevfik Altonchi
010-5667515
chef BF-sektionen Mats Rosenqvist
010-56 67 874
Sektionschef PKC Christian Lagerqvist
Bitr. sektionschef Andreas Roberger
ST inom polisväsendet Marie Ljungberg
076-7981979
Gruppchef Receptionen Värnamo Anette Timmer
010-566 85 63