Sommarvikarier inom rekrytering & bemanning till Humana Assistans, Örebro

Sommarvikarier inom rekrytering & bemanning till Humana Assistans, Örebro

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb? Välkommen till Humana assistans! Vi söker flera sommarvikarier inom rekrytering och bemanning!

Om tjänsterna
Gemensamt för de olika tjänsterna är att utgångspunkten är att samordna en trygg och kvalitativ assistans för våra kunder. I båda rollerna arbetar du i ett nära samarbete med våra Uppdragschefer, som ansvarar för att samordna den personliga assistansen hos våra kunder. Dina dagliga arbetsuppgifter innebär självständigt arbete  och du har kontakt med våra personliga assistenter, kunder, deras anhöriga eller arbetsledare.

I rollen som rekryteringsansvarig är dina främsta arbetsuppgifter:
- ansvara för rekrytering av personliga assistenter till våra kunder utifrån kundernas behov och önskemål
- driva rekryteringsarbetet på egen hand med urval, annonsering, intervjuer, referenstagning och andra uppgifter i rekryteringsprocessen

I rollen som Bemanningsansvarig är dina främsta arbetsuppgifter:
- att lösa bemanningen av personliga assistenter hos våra kunder och det kan handla om att sjukdom eller annan hastig frånvaro inträffar
- arbeta aktivt med distriktets vikariepooler
- hjälpa dina kollegor med visst rekryteringsarbete

Gemensamt för båda rollerna är att du i mån av tid stöttar dina kollegor med enklare administrativa uppgifter. 

Vem är du?
För att lyckats i de här rollerna behöver du ha en känsla för service och ett stort intresse för att arbeta med människor. Att du delar vår värdegrund glädje, engagemangoch ansvarär av stor vikt då detta är vägledande för oss varje dag. Både rollen som rekryteringsansvarig och bemanningsansvarig ställer krav på flexibilitet, tålmodighet, noggrannhet och öppenhet hos dig som söker. Tjänsterna kräver att du kan tänka utanför boxen och hitta nya kreativa sätt att attrahera kandidater i en utmanande bransch och att du har förmågan att driva arbetet framåt på egen hand, du är en duktig administratör som ser fördelar med att ha ett strukturerat arbetssätt. Att vara serviceinriktad och bra på att kommunicera ser vi som en självklarhet för att lyckas i rollen. 

Formell utbildning är inget krav men vi ser med fördel att du har pågående studier inom relevant område. Vi vill att du har erfarenhet av att arbeta med kundkontakt och är van att arbeta inom service. Du är bekväm med att kommunicera på svenska både i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av personlig assistans eller arbete inom vård och omsorg. Har du arbetat med rekrytering och bemanning i en liknande tjänst ser vi det som meriterande.

Arbetstid/varaktighet: Tjänsterna är sommarvikariat under perioden vecka 22 - vecka 33. Tjänsterna är placerad på vårt kontor i Örebro.

Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande. I rekryteringsprocessen kan det bli aktuellt med personlighets -och logiktester.

Att jobba på Humana
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del i detta arbete.
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.

Läs mer om hur det är att jobba hos oss på Humana HÄR
Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Eleonor Löfstedt, Enhetschef

Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef

Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 mars 2022
  • Ansök senast: 3 april 2022

Besöksadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
None

Postadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
Ljungby, 34191

Liknande jobb


Vi söker en rekryterare

Vi söker en rekryterare

15 mars 2024

HR Assistant

HR Assistant

14 mars 2024

13 mars 2024