OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba som operativ inköpare under sommarmånaderna? Har du sen tidigare administrativ erfarenhet och kommit i kontakt med orderhantering och produktionsplanering? Då är detta jobbet för dig! Sök redan idag då urval sker löpande.
OM TJÄNSTEN
Vår kund söker en medarbetare till deras team som kan stötta upp och vikariera under juni, juli och augusti som operativ inköpare. Vår kund har tagit fram innovativa lösningar som förbättrar energieffektiviteten, produktiviteten och arbetsmiljön hos vakuumanvändare runt om i världen. Företaget arbetar i en internationell miljö med både egna lager och leverantörer i olika länder men allt administreras och styrs ifrån deras kontor i Täby som även är placeringen för denna tjänst.
Uppdraget är på tre månader initialt men det finns chanser till förlängning. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund.
Som konsult på Academic Work erbjuds du:
* Kollektivavtal: Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
* Dedikerad konsultchef: Som anställd på Academic Work får du en ansvarig konsultchef som finns tillgänglig under hela din anställningsperiod. Konsultchefens uppgift är att hjälpa dig utvecklas i din yrkesroll samt säkerställa att du trivs på din arbetsplats. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som inköpare kommer du att ha kontakt med olika lager och leverantörer dagligen. Utifrån de beställningar som inkommer görs avrop till leverantörer och man använder affärssystemet som ett verktyg i denna process. Man tar sedan kontakt med leverantörerna och gör beställningarna.
Exempel på arbetsuppgifter är:
* Avrop från leverantörer
* Leveransbevakning
* Reklamationsärenden
* Omplaneringar av material mellan lagerställen
VI SÖKER DIG SOM
* Arbetat administrativt sedan tidigare
* Arbetat med antingen orderhantering, produduktionshantering eller logistik sedan tidigare
* Van vid att arbeta i affärssystem
* Är obehindrad i både svenska och engelska då båda språken är väsentligt förekommande i tjänsten
Det är meriterande om du har arbetat som operativ inköpare förut samt om du har arbetat i affärssystemet Jeeves.
Som person är du strukturerad i ditt arbete och mån om att vara noggrann då det är viktigt att säkerställa rätt information. Därtill gillar du samarbete och att arbeta i team. Vidare är du analytiskt lagd och van vid att hantera olika arbetsuppgifter parallelt.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Företaget har tagit fram innovativa lösningar som förbättrar energieffektiviteten, produktiviteten och arbetsmiljön hos vakuumanvändare runt om i världen. Som en tillförlitlig partner till många av världens ledande tillverkare utvecklar och tillverkar vår kund en komplett uppsättning av vakuumpumpar, vakuumtillbehör, vakuumtransportörer och sugkoppar för ett stort antal processer inom automatiserad materialhantering och fabriksautomatisering. Detta är en organisation med distributörer och dotterbolag i fler än 70 länder men huvudkontoret är beläget i Sverige.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231