Sommarvikarierande Löneassistent

Sommarvikarierande Löneassistent

Arbetsbeskrivning

Är du laddad för ett uppdrag där du får använda din förmåga till god struktur, noggrannhet och känsla för service? Då kan du vara vår löneassistent under sommaren!

Ditt uppdrag
Som vikarierande löneassistent ingår du i ett team av löneassistenter med god erfarenhet. Tillsammans med dem arbetar du för att säkerställa att löner betalas ut till kommunens anställda. I rollen får du arbeta med olika typer av administrativa uppgifter kring lön, där registrering av löneunderlag till vårt lönesystem HR+ är en återkommande uppgift.

Vem är du?
Som person är du serviceinriktad och trivs med att arbeta så väl administrativt som konsultativt. Arbetet förutsätter att du är noggrann, strukturerad och har förmåga att prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du har också lätt för att samarbeta och har förmåga till att arbeta självständigt. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.

Anställningsvillkor
Tidsbegränsad anställning (vikariat) 100 % under sommarperioden juni till augusti 2020. Exakt anställningsperiod överenskommes vid eventuell intervju.

Kvalifikationskrav
- Du har minst avslutad gymnasieutbildning inom ekonomi.
- Att du kan tillhandahålla digital identifikation, så som BankID eller motsvarande.

Meriterande
Det är meriterande att ha en högskoleutbildning inom ekonomi eller personalvetenskap. KY-utbildning som löneassistent är meriterande, men inte ett krav. Så även tidigare erfarenhet av att arbeta med liknande arbetsuppgifter.

Placering
Löneassistenten är för närvarande placerad vid personalenheten inom kommunstyrelseförvaltningen. Du kommer att sitta tillsammans med övriga löneassistenter på Norrtull. Närmaste chef är personalchefen.

Information lämnas av
HR Konsult, Josefine Bring telefon 0532-170 47
Vision, Paula Törnqvist, telefon 0532-777 078

Ansökan
Välkommen med din ansökan i form av personligt brev och CV som ska vara inkommen fredagen 10/4. Urval och intervjuarbete kommer att ske löpande. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Åmåls kommun, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Detta sker via ansökningsknappen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åmåls Kommun
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 maj 2020
  • Ansök senast: 10 maj 2020

Liknande jobb


Administratör Zeppelin Mining

Administratör Zeppelin Mining

7 december 2022

2 december 2022

Payroll Specialist - Global Mobility

Payroll Specialist - Global Mobility

25 november 2022

23 november 2022