Sortimentsansvarig

Arbetsbeskrivning

Svensk Autorekrytering AB

Om företaget
Atoy Automotive- med sikte på att överträffa bilägarens förväntningar

Atoy Automotive Sweden AB är en av de ledande leverantörerna av reservdelar till fordonseftermarknaden. Vi har verksamhet i Sverige, Finland, Estland och Lettland, har idag 270 medarbetare och omsätter ca 800 MSEK. I Sverige är vi representerade på marknaden via butiks- och verkstadskoncepten BDS och Bil-Service. Vi erbjuder en av marknadens främsta informationsplattformar på nätet, en logistikfunktion i toppklass och ett av branschens bredaste sortiment av kvalitetsdelar från de främsta internationella leverantörerna. Genom att dessutom tillhandahålla flexibla och professionella servicelösningar vill vi skapa förutsättningar för att kunna överträffa våra samarbetspartners och bilägarens förväntningar.

För Atoy Automotive handlar det inte bara om bilar utan också om människor. Det är i mötet mellan våra kunders och medarbetares olika typer av kompetens, engagemang och kreativitet som utveckling och framgång sker. Våra värdeord: Tillsammans, Våga, Ansvar, Glädje och Glöd är ständigt närvarande och hjälper oss nå våra högt ställda mål.

Vi är inne i en mycket expansiv och spännande fas och söker nu ännu fler initiativrika och driftiga medarbetare till vårt kontor i Kista.


Dina arbetsuppgifter
Som sortimentsansvarig hos oss ingår du i ett team på fem personer. Gruppen ansvarar för en stor mängd högkvalitativa produkter där var och en har hand om för sitt eget sortimentsområde. I rollen ansvarar du för allt från omvärldsbevakning, val av leverantör, prisförhandlingar och prissättning till att skapa säljfrämjande kampanjer när det gäller ditt eget produktområde. Du samarbetar nära flera av våra interna avdelningar så som marknad, inköp, katalog och kundservice och har dessutom ett brett kontaktnät av leverantörer. Din roll är bred och mycket viktig för oss och din insats påverkar direkt vårt resultat. Du utgör därför en mycket viktig medarbetare i vår organisation.

Din profil
Vi tror att du har en bakgrund inom fordonsbranschen och erfarenhet av reservdelshantering. På så vis besitter du en god förståelse för våra produkter och kunder. Du är en van datoranvändare och har goda kunskaper i MS Office och framför allt i MS Excel. Du behärskar det svenska språket flytande i tal och skrift och detsamma gäller engelska som är vårt koncernspråk.

Som person är du handlingskraftig, självgående och ansvarsfull. Du gillar att jobba och vågar ta för dig och komma med idéer samt initiativ. Du är energisk och fokuserad och gillar att ha många olika typer av arbetsuppgifter. Vidare är du en glad och positiv person och naturligtvis delar du vårt starka intresse för bilar.

Vi erbjuder…

• Trevlig miljö i välstrukturerat och tryggt företag
• Mjuka värderingar
• Goda utvecklingsmöjligheter
• Lyhört företag som välkomnar engagemang, och nya idéer

I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor om tjänsten och processen besvaras av rekryteringskonsult Susanna Haglund på 08-555 36 257. Intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

Liknande jobb


Sales Manager

Sales Manager

19 april 2024

19 april 2024

Sales Manager - Volvo Cars

18 april 2024