SOS Alarm söker Systemförvaltare till sin Systemförvaltningsavdelning

Arbetsbeskrivning

SOS Alarm är ett samhällsägt aktiebolag som ägs av staten samt Sveriges kommuner och landsting gemensamt. SOS-centraler finns på 15 orter och har ca 900 medarbetare. På uppdrag av staten ansvarar SOS Alarm för att ta emot alla 112-samtal i Sverige. Genom nödnumret 112 når medborgaren alla hjälpresurser så som till exempel polis, ambulans och räddningstjänst. Varje dygn hanteras ca 10 000 112-samtal.

SOS Teknik, som är SOS Alarms interna IT-avdelning, består av fyra avdelningar; Systemförvaltning, Utveckling, Teknik-support samt Drift- och infrastruktur.

Vi söker nu en Systemförvaltare till vår Systemförvaltningsavdelning


I rollen som Systemförvaltare hos oss kommer du att ingå i vår systemförvaltningsgrupp som består av ca 15 personer. Du kommer bland annat att arbeta med förvaltning av våra system "VCC CallGuide", "Safe" samt "ZeRed".


I ditt dagliga arbete kommer du att arbeta med förvaltning av systemen vilket bland annat innebär kravställning mot externa och interna leverantörer, tester samt framtagande och upprätthållande av förvaltningsplaner för systemen. Vidare kommer du att arbeta med budget samt driva projekt vid utveckling och förändringar av systemen.

Du kommer du ha kontakt med både systemägare, systemspecialister, interna och externa leverantörer samt övriga avdelningar inom SOS Teknik.


För att passa i rollen tror vi att du har minst 3 års erfarenhet av arbete som systemförvaltare. Vidare har du erfarenhet av arbete med kravställning mot såväl externa som interna leverantörer, arbete med teknisk dokumentation samt erfarenhet av att driva projekt.

Som person är du kommunikativ, självgående och kontaktuppsökande. Du har intresse och förmåga att fånga upp verksamhetens önskemål på utveckling av systemen, samt genomdriva desamma.

Tjänsten är heltid med placering på vårt kontor i Stockholm.

Då tjänsten kräver säkerhetsklassning behöver du vara svensk medborgare.

I denna rekrytering samarbetar vi med Dfind IT. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Jen Scheffel, jen.scheffel@dfind.se, 0733-434038.

Sök redan nu då intervjuer kommer att ske löpande. www.dfind.se

Vi ser fram emot din ansökan!

Dfind är ett rekryterings- och konsultföretag som hjälper IT-branschen att hitta de allra vassaste kompetenserna. Vi ser till att rätt människor hamnar där de passar bäst, och fokuserar också på framtidens möjligheter för våra kunder och kandidater. Dfind har funnits sedan 2005 och har idag 500 medarbetare på nio orter i Norden. Your Future.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: DFIND AB -
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 1 augusti 2013

Liknande jobb


Tekniker nätverk

14 februari 2010

Servicetekniker

24 augusti 2010