SOS operatör

Arbetsbeskrivning

Varje dag tar vi emot i snitt 50 000 samtal från människor som befinner sig i nödläge. I dessa situationer är vi på SOS Alarm första hjälpen. För att klara detta behövs avancerad teknik. Men framförallt krävs människor med en tydligt uttalad empatiförmåga och stort engagemang. Personer som är både klartänkta och analytiska och som begåvats med en tydlig intuition. Det är dessa människor som är våra vardagshjältar och som skapar trygghet i samhället. Vill du bli en av dem? Tjänsterna är på 100 % och delad dygnstjänst, vilket innebär att man kan arbetar tidiga morgnar och sena kvällar, tjänsterna är tidsbegränsade (februari - september). Dina arbetsuppgifter blir bland annat att besvara larmsamtal såsom trygghetslarm, överfallslarm, inbrottslarm m.fl. De personer vi söker ska vara över 23 år, svenska medborgare, ha lägst gymnasiekompetens och goda kunskaper i Officepaketet. Vi ser gärna sökande med såväl svensk som utländsk bakgrund. Viktiga egenskaper är stresstålighet, god simultankapacitet, samarbetsförmåga och servicekänsla. Lämplig bakgrund är erfarenhet från larmmottagning eller callcenter. Du ansöker via vår hemsida: www.sosalarm.se under fliken "arbeta hos oss"

Artiklar i detta ämnet

  1. Gratis kontantkort - Hur då?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SOS ALARM Sverige AB
  • 2 platser
  • Heltid
  • Publicerat: 24 januari 2008
  • Ansök senast: 6 februari 2008

Liknande jobb


Rusta och Matcha

8 juni 2024