SOS operatör

Arbetsbeskrivning

Varje dag tar vi emot i snitt 50 000 samtal från människor som befinner sig i nödläge. I dessa situationer är vi på SOS Alarm första hjälpen. För att klara detta behövs avancerad teknik. Men framförallt krävs människor med en tydligt uttalad empatiförmåga och stort engagemang. Personer som är både klartänkta och analytiska och som begåvats med en tydlig intuition. Det är dessa människor som är våra vardagshjältar och som skapar trygghet i samhället. Vill du bli en av dem? Tjänsterna är på 100 % dygnstjänst, vilket innebär att man kan arbetar alla tider på dygnet, fm/em/natt. Dina arbetsuppgifter blir bland annat att besvara nödnumret 112, dirigera ambulanser, ta emot andra typer av larmsamtal såsom trygghetslarm, överfallslarm, inbrottslarm m.fl. De personer vi söker ska ha minst 5 års arbetslivserfarenhet, svenska medborgare, ha lägst gymnasiekompetens och goda kunskaper i Officepaketet. Vi ser gärna sökande med såväl svensk som utländsk bakgrund. Viktiga egenskaper är stresstålighet, god simultankapacitet, samarbetsförmåga och servicekänsla. Lämplig bakgrund är sjukvårdsutbildning, räddningstjänst eller angränsande områden. Är du undersköterska med akuterfarenhet så är det meriterande. Du ansöker via vår hemsida: www.sosalarm.se under fliken "arbeta hos oss"

Artiklar i detta ämnet

  1. Gratis kontantkort - Hur då?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SOS ALARM Sverige AB
  • 2 platser
  • Heltid
  • Publicerat: 5 september 2008
  • Ansök senast: 23 september 2008

Liknande jobb


Sommarjobba som agent!

Sommarjobba som agent!

14 maj 2024

6 maj 2024

Kundkommunikatör till Coor i Borlänge

Kundkommunikatör till Coor i Borlänge

3 maj 2024

2 maj 2024