SOS-operatör Trygghetslarm

SOS-operatör Trygghetslarm

Arbetsbeskrivning

SOS Alarm larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm, kameraövervakning och driftlarm. Vi tillhandahåller kundorienterade jourtjänster såsom samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn. Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap. Hos oss på SOS Alarm arbetar idag ca 1100 stolta SOS:are.

Vill du göra skillnad för andra, på riktigt? Vi söker fler medarbetare som vill vara med och skapa ett tryggare Sverige för alla.

Din vardag som SOS-operatör

En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik". Du kommer att få möta alla möjliga typer av människor, frågeställningar och problem.

I rollen som SOS-operatör inom Trygghetslarm ingår att ta emot och åtgärda olika typer av larm från personer som har ett trygghetslarm installerat hos sig. Det kan röra sig om allt ifrån att en brukare har ramlat och behöver hjälp av hemtjänst för att komma upp, till att det inkommer ett brandlarm som behöver hanteras. För rätt person finns möjligheter att på sikt utbildas vidare till 112-mottagare och då kunna besvara Sveriges nödnummer. Det är ett mycket spännande och utvecklande arbete.

Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus. Arbetet bedrivs på SOS-centralen i Malmö eller Helsingborg där du sitter i en öppen miljö tillsammans med dina kollegor.

För att få rätt förutsättningar för att lyckas som SOS-operatör, inleds anställningen med en gedigen utbildning. Som SOS-operatör arbetar du heltid och har en dygnsgående tjänst vilket innebär arbete dygnets alla timmar och årets alla dagar.

Vi erbjuder dig

- Att få göra en verklig skillnad i andra människors liv, varje dag
- Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor
- Engagerade och stöttande ledare och kollegor
- Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum


Vi söker dig
Du trivs med att hjälpa andra människor - det är det allra viktigaste! Vi utgår ifrån att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du är trygg i dig själv, flexibel och beslutsam oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kunder, kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig, orädd och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Vidare är du empatisk och professionell samtidigt som du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll.

Vi tror att du...

- Är utbildad undersköterska
- Har minst tre års arbetslivserfarenhet.
- Talar och skriver svenska obehindrat och är bekväm med att ta samtal på engelska
- Har mycket god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system, gärna med erfarenhet av kamera/säkerhetstjänster
- Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång
- Har intresse för samhällsfrågor


Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider då SOS Alarm är en verksamhet som finns till för hjälpsökande dygnets alla timmar, årets alla dagar.

Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss!

Tjänsten är med start 2021-10-01 eller enl. överenskommelse.

Låter detta intressant? Skicka in din ansökan snarast, dock senast 2021-07-31.
Har du frågor? Kontakta rekryterande chef Johan Gummesson (mailto:johan.gummesson@sosalarm.se), tel: 010-140 84 45 eller Sofie Schmidt (mailto:sofie.schmidt@sosalarm.se), tel: 010 140 83 67

SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ing-Marie Högberg
031-703 10 56
Sandra Hjerling
031-703 10 51
Stefan Winblad
040-676 98 18
Monica Nordström
08-454 37 58
Tommy Sjölander
060-553311
Gruppchef Camilla Nylén
035-266 70 07
Magnus Backman
063-750816
Anneli Hallberg
031-703 10 52
Hans Danielsson
023-762806
Anders Larsson
054-556314

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SOS Alarm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 juli 2021
  • Ansök senast: 30 december 2021

Besöksadress

Kristinehedsvägen 2
None

Postadress

Box 5776
Stockholm, 11487

Liknande jobb


22 februari 2024

SOS-operatör

SOS-operatör

7 september 2023

SOS-operatör

SOS-operatör

6 september 2023

SOS-operatör

SOS-operatör

31 augusti 2023