SOS Service & Support medarbetare

Arbetsbeskrivning

Nordic Choice Hotels is the industry rebel and one of the largest hotel groups in the Nordic region. We do not believe in a standard hotel that suits everyone. With stylish Clarion Hotel, warm Quality Hotel, urban Comfort Hotel and more than 20 independent hotels, we let the guest choose from the full range of hotel experiences. We base our hotel operations on three equal bottom lines: People, Planet, Profit.

SOS Service & Support ingår i avdelningen Technology inom Nordic Choice Hotels (NCH). Vi levererar support till våra ca 200 hotell i Skandinavien och huvudkontoren i Oslo och Stockholm. Vi är idag ca 14.500 medarbetare.

SOS är SPOC – Single Point of Contact - vi skall vara den naturliga och centrala platsen för service- och supportfrågor för alla NCH anställda. SOS Service & Support är involverade i alla faser vid införande, utveckling och förvaltning av NCH’s IT system. Vi är ett glatt och positivt gäng som sitter på huvudkontoret i Kista - Stockholm. Teamet roterar kring 8 olika roller och ansvarsområden, vilket ger en dynamisk och utvecklande miljö där du ständigt lär dig något nytt och får jobba med olika arbetsuppgifter. Rollerna är indelade i ”frontoffice” och ”backoffice”, där frontoffice ansvarar för alla inkommande ärenden via telefon, mail, portal samt walk ins. I backoffice arbetar du med mer tidskrävande ärenden samt med förbättringsarbeten eller är delaktig i virtuella team och projekt. 

Systemen och tjänsternas kvalitet är enormt viktig för oss. Det ställs höga krav på tillgänglighet, prestanda, kvalitet och support av detsamma. Vi samarbetar därför tätt med tjänsteägare och leverantörer för att bidra in i analysarbeten av tjänsten för att finna förbättringar och lösningar.

Flera vakanser och urval sker därmed löpande - vi söker hotellstjärnan med hunger på det tekniska samt IT-stjärnan som gärna har devops kännedom med sig  - detta för att vi tror på en god kompetensmix i teamet. Oavsett om du är IT-stjärnan eller hotellstjärnan - det ni har gemensamt är att ni båda lever efter att ge god service - det betyder att du alltid har kunden i fokus. Utöver det så är du snabblärd och kan enkelt sätta dig in i hur man använder nya system och verktyg. Kundens behov är ditt rättesnöre och du är såklart ansvarsfull, initiativrik och drivande för att säkerställa att en lösning på deras ärenden kommer fram snarast.

Vi står inför en spännande framtid med fokus på förädling och förbättring av vår leverans och vi vill att just du är med på den resan och kompletterar oss med just dina styrkor! 

Tjänsten rapporterar till: Head of SOS Service & Support

Arbetsuppgifter

• Ta emot, registrera, kategorisera och prioritera ärenden från våra kunder (hotell och interna användare) som inkommer via telefon, portal och mail
• Lösa fel som anmäls snabbt och effektivt med stort fokus på service
• Hantera beställningar av tex behörigheter och konton
• Koordinera och kommunicera lösningar som tas fram i samarbete med våra system- och teknisktansvariga både internt och från leverantörer
• Bidra till kunskapsuppbyggnad inom gruppen och redundant arbete
• Kontinuerligt bidra till att förbättra det dagliga arbetet och det långsiktiga och därinom ta ansvar för den egna utvecklingen och förkovra sig i arbetet
• Samarbeta tätt med våra tjänsteägare och leverantörer
• Ha huvudansvar för tilldelade tjänster och system


Kvalifikationer för dig med IT bakgrund

Eftergymnasial utbildning med inriktning IT eller motsvarande
Minst 2-3 år erfarenhet inom IT-support
Van att arbeta strukturerat i ärendesystem
Citrix, Google Suite, AD


Kvalifikationer för dig med hotellbakgrund

Varit en “go to” person för tekniska frågor under längre tid
Agerat huvudkontakt in mot IT organisationen
Har en djupare kunskap om hotellsystem - gärna varit Super user
Gärna jobbat på flera områden inom hotellverksamheten


Kvalifikationer gemensamt för båda profiltyper

God generell teknisk förståelse och kunnande
2-3 års erfarenhet av service
Analytisk, strukturerad och lösningsorienterad
Pedagogisk och taktisk
Goda kunskaper i tal och skrift - Svenska och/eller Norska samt Engelska - (finska är meriterande)


Egenskaper
Vi söker dig som ser lösningar före problem och är självgående och en sann teamplayer - ”laget före jaget”. Du har starkt kundfokus och är serviceorienterad ända ut i fingerspetsarna. Arbetet kan stundtals vara präglat av högt tempo och vara väldigt krävande då är det även viktigt att du trivs i ett högt tempo och kan hantera stress vid dessa toppar på ett bra sätt. Har du erfarenhet att arbeta process- eller ramverksorienterat (tex ITIL/Lean/Devops) ser vi det också som ett plus. Meriterande med erfarenhet av Citrix, Active Directory och Google Suite. Som person är du positiv, initiativrik och har en stark önskan om att ingå i ett team, men även leverera mot individuellt satta mål. 

Vi erbjuder

Ett spännande och varierande arbete med ett fantastiskt bra team inom Nordens mest spännande och växande hotellkoncern.
En arbetsplats där vi förvaltar en bred teknisk plattform där du kan lära dig mycket
Stora möjligheter för utveckling
En inspirerande arbetsplats med ”högt till tak" där trivsel är fokus
En spännande framtid


Arbetstider
Vi har öppettider 24/7/365. Denna roll arbetar inom tiderna 7.00.00-19.00 vardagar. Fördelat i 3 pass 7.00-15.00, 9.00-17.00 och 11.00-19.00. Passen fördelas jämnt inom teamet. Vi har även kväll- och helgsupport som vår driftpartner hanterar åt oss. 

Vid frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Jessica Ericsson - jessica.ericsson@choice.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordic Choice Hotels SE
  • 4 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • - -
  • Publicerat: 10 november 2018

Besöksadress

Mäster Samuelsgatan 42
None

Postadress

Mäster Samuelsgatan 42
Stockholm, 11157

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024