SOS sjuksköterska

Arbetsbeskrivning

Som sjuksköterska på SOS Alarm arbetar du med handläggning av komplexa medicinska intervjuer, gör bedömningar och prioriteringar samt ger akutmedicinska råd. Du kommer även att svara på nödnumret 112, prioritera, larma räddningstjänst och dirigera ambulans. Arbetet är en spännande kombination av avancerad teknik och mänskliga möten. För att trivas i rollen som SOS-sjuksköterska tror vi det är bra att du arbetat ett antal år inom akutsjukvården. Du behöver ha stor servicekänsla samt god stress- och simultankapacitet. Samarbete är lika viktigt som att kunna ta självständiga beslut. Har du en specialistutbildning är det meriterande. Tjänsten är på heltid och med dygnstjänstgöring vilket innebär att man arbetar dygnets alla timmar och årets alla dagar. Vi ser gärna sökande med såväl svensk som utländsk bakgrund och du måste behärska det svenska språket fullt ut samt ha goda kunskaper i engelska. Har du dessutom andra språk-kunskaper ser vi det som en merit. Vi tillämpar provanställning i sex månader och genomför alltid legitimationskontroll.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukskrivningsepidemi i Sverige

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SOS ALARM Sverige AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 30 januari 2009
  • Ansök senast: 8 februari 2009

Liknande jobb