SOS-sjuksköterska

Arbetsbeskrivning

SOS Alarm fyller en unik samhällsfunktion som dygnet runt larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser. På uppdrag av svenska staten ansvarar SOS Alarm för nödnumret 112 och informationsnumret 113 13 och har även en central roll i samhällets krisberedskap. Verksamheten innefattar även alarmering, säkerhets- och jourteletjänster för kommuner, landsting och företag.

Vi söker dig med stort hjärta och is i magen.

Att vara SOS-sjuksköterska är ett spännande och utvecklande arbete där den ena dagen aldrig är den andra lik. Du är den hjälpsökandes första kontakt och livlina till dess att andra hjälpresurser är på plats. Som SOS-sjuksköterska på nödnumret 112 har du engagemang, inlevelseförmåga och en närvaro utöver det vanliga. Har du ett stort hjärta och is i magen är det just dig vi söker.  

Vi söker dig som vill utvecklas och är redo för nya utmaningar. Du har minst tre   års erfarenhet som sjuksköterska inom akutsjukvård i någon form. Du behöver   ha stor inlevelseförmåga, servicekänsla och kunna hantera stress. Vi värdesätter förmågan att kunna samarbeta men det är också viktigt att du kan   ta självständiga beslut. Som SOS-sjuksköterska har du ett stort ansvar och gör livsavgörande insatser.

Vi söker folk som kan prata i telefon och rädda liv. Samtidigt.
  
Som SOS-sjuksköterska kommer du att arbeta med medicinska intervjuer per   telefon, bedöma och prioritera larm samt förmedla rätt hjälpinsats. Du kan också komma att ge akutmedicinsk rådgivning i väntan på ambulans eller hänvisa den hjälpsökande till rätt vårdinstans.

Vi söker medarbetare som kan arbeta både heltid och deltid (minst 50 %), men ett   krav är att du arbetar heltid under din utbildningstid. Du ska även kunna arbeta   dygnets alla timmar. SOS Alarm strävar efter mångfald och ser gärna sökande   med såväl svensk som utländsk bakgrund. Ett krav är dock att du är svensk   medborgare och behärskar det svenska språket samt har goda kunskaper i engelska. Har du dessutom andra språkkunskaper ser vi det som en merit. Du   behöver också ha god datorvana.

Eftersom SOS Alarm är ett säkerhetsklassat företag görs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen. Drogtest utan anmärkning är en   förutsättning för anställning.

Låter det intressant? Varmt välkommen med din ansökan! Vi kommer att kalla till intervju fortlöpande under ansökningstiden.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukskrivningsepidemi i Sverige

Kontaktpersoner på detta företaget

LPC Catrin Lundell
08-454 37 03
Magnus Wittgren
08-407 3000
Monica Nordström
08-454 37 58
Therese Holmkvist
08-454 37 76
Fredrik Lindfors

Anna Friedl
021-163801
Susanne Lundholm

Joakim Erixon
060-55 33 03
Tommy Sjölander
060-553311
Carina Hillman
08-407 3087

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SOS Alarm Sverige AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt ök.
  • Heltid alt. deltid Enligt ök.
  • Publicerat: 24 mars 2015

Besöksadress

Nastagatan 10
None

Postadress

Box 5776
Stockholm, 11487

Liknande jobb