Spännande jobb som Innesäljare/account manager hos Itegra

Arbetsbeskrivning

Itegra är en av Nordens ledande IT-distributörer. Verksamheten startade i Norge 1991 och har funnits i Sverige sedan 2011. Företaget är en del av Komplett Group, Nordens största aktör inom e-handel. I sortimentet finns över 12 000 lagerförda artiklar från 350 olika varumärken.

Arbetsbeskrivning

Itegra söker nu en innesäljare/account manager till sitt säljkontor i Göteborg. Du kommer att ansvara för att bearbeta och utveckla samarbetat med nya och redan befintliga återförsäljare till Itegra. Arbetet utförs i en väl sammansvetsad grupp där alla hjälper varandra för att skapa de bästa arbetsförutsättningarna.

Dina främsta arbetsverktyg kommer att vara telefon och mail där kontakten med återförsäljare är ett mycket viktigt inslag i ditt arbete. Itegra är ett expanderande företag och det finns stor utvecklingspotential i rollen samt möjlighet för ett långsiktigt uppdrag.



Vem är du?

Vi söker dig som har hög social kompetens samt är nyfiken och orädd för att inleda kontakten med dina kunder. Det är meriterande om du arbetat i en liknande tjänst tidigare och jobbat med business to business. Vissa tekniska kunskaper eller ett teknikintresse är nödvändigt för att få förståelse för produktkatalogen och kunna möta kundens behov.

Personliga egenskaper som innesäljare/account manager:

* God social kompetens - Du har en naturlig förmåga att nätverka med andra människor.
* Initiativtagare - Du är nyfiken och orädd inför nya utmaningar och känner dig trygg inför att ta beslut på egen hand.
* Entusiastisk - Du har en energi och ett driv som gör att du strävar efter att utmana dig själv i det dagliga arbetet.
* Relationsskapare - Du har en naturlig förmåga att ta kontakt och förvalta de relationer du skapar för att strategiskt bygga vidare på relationen.

Färdigheter:

* Sälj/serviceerfarenhet - Du har relevant erfarenhet eller utbildning inom försäljning eller serviceyrke sedan tidigare.
* Tekniskt intresse - Du har ett tekniskt intresse och en vilja att utveckla dina kunskaper.
* Goda kunskaper från arbete i affärssystem samt Officepaketet. Erfarenhet från SAP är meriterande.
* Goda kunskaper i svenska och engelska i tal samt skrift. Norska språkkunskaper är meriterande.



Vad kan vi erbjuda dig?

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Kanske är det via oss som du hittar ditt drömjobb? Välkommen att registrera ditt CV och söka någon av våra tjänster.

Vi på Manpower hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många attraktiva företag och kan öppna dörren till intressanta och spännande uppdrag. Som resurskonsult hos oss får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.

Personliga egenskaper som ambulerande konsult:

* Engagerad - Du har ett intresse och nyfikenhet av att lära nytt och utveckla din kompetens.
* Anpassningsbar - Du lockas av nya miljöer och ser möjligheter av att ha ett stort kontaktnät.



Kontaktperson

Du söker tjänsten via ansökningslänken nedan. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Johan Skoglund på mail

Intervjuer sker löpande. Vi tar endast emot ansökningar via registrerat cv.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Manpower .
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Ej angivet
  • Heltid Temporary
  • Publicerat: 9 december 2016

Liknande jobb


Innesäljare utbildning

15 april 2024

24 april 2024

23 april 2024

23 april 2024