OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.
Är du en erfaren ekonomiassistent som är duktig på Excel? Vill du arbeta på en myndighet i Stockholm? Då kanske detta är ett uppdrag för dig! Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urvalsprocessen sker löpande.
Arbetsbeskrivning
Till en myndighet i Stockholm söker vi en ekonomiassistent för ett konsultuppdrag med start 2019-09-02 och som löper till 2019-12-31 med chans till förlängning. De huvudsakliga arbetsuppgifterna består av:
• Registrera utbetalningsplaner för beviljade ärenden som ligger till grund för utbetalningarna, prognoser och bemyndiganderedovisning
• Uppdatera ändringsbeslut i ärendehanteringssystem t ex ange när stödmottagaren skall få sin slututbetalning
• Verkställa utbetalningar av bidrag
• Avstämning/uppföljning i kund- och leverantörsreskontra
• Hantera återkrav dvs genom utställande av kundfaktura begära tillbaka utbetalt bidrag. Det kräver att ha extern kontakt med stödmottagaren och t ex begära fakturaadress
• Bokslutsavstämning – avstämning mot bank eller Riksgälden, rättningar på kontonivå i transfereringsavsnittet eller omföringar på balans- och resultatkonton, pga. korrigeringsposter i ärendehanteringssystem mm.
• Löpande avstämning i eller mellan system såsom Agresso/ Proceedo/ärendehanteringssystem/bank
Vem är du?
Vi söker dig med högskoleexamen inom ekonomi och minst 3 års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent, alternativt dig med gymnasieexamen och minst 5 års erfarenhet som ekonomiassistent. Vidare ska du vara mycket van att arbeta i Excel och veta hur man till exempel skapar pivottabeller. Det är mycket meriterande om du uppfyller följande krav:
• Erfarenhet av att arbeta i Agresso
• Erfarenhet av att arbeta i VISMA Proceedo
• Minst 1 års erfarenhet av statlig redovisning
• Minst 2 års erfarenhet av att tidigare ha arbetat med avstämningar mot reskontror och bank, både löpande och till bokslut
• Minst 4 månaders erfarenhet av att ha arbetat i något dokumenthanteringssystem
Du erbjuds
En roll som ekonomiassistent på en myndighet i Stockholm precis söder om stan. Uppdraget omfattar heltid med start 2019-09-02 och löper till 2019-12-31 med chans till förlängning. Tjänsten ingår i vår uthyrningsverksamhet och du kommer att vara anställd som konsult via oss på Jurek Rekrytering & Bemanning. Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Caroline Widgren på caroline.widgren@jurek.se.
Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management.
Välkommen med din ansökan via www.jurek.se. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52