Spännande uppdrag som rekryteringsadministratör vid Arlanda

Spännande uppdrag som rekryteringsadministratör vid Arlanda

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av administrativt arbete, en positiv inställning och bra samarbetsförmåga? Då kan du vara den vi söker!

Om uppdraget

Vår kund söker en rekryteringsadministratör på heltid, från och med september och 6 månader framåt, med en möjlighet till förlängning. Placeringsort: Arlanda/Märsta. Möjlighet till distansarbete ca. 2 dagar i veckan finns.

Dina arbetsuppgifter

Som rekryteringsadministratör kommer du att arbeta i ett glatt team där du ser till att administrativa rutiner löper sömlöst. I rollen får du insyn i en spännande verksamhet med många olika roller som behöver tillsättas. Du har mycket kontakt med kandidaterna, och det krävs att du ständigt är ett steg före och levererar resultat.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Stötta rekryterare genom att koordinera och administrera säkerhetsprövningar
- Samla in nödvändig dokumentation från kandidater, beställa drogtester, säkerhetsintervjuer, badgeansökningar med mera
- Följa upp processer
- Andra administrativa uppgifter
- Eventuellt stötta teamet i onboarding av konsulter


Dina kvalifikationer

Vi söker någon som är intresserad av att lära sig nya system och även kan stötta rekryterande chefer i att lära sig detta. Som rekryteringsadministratör deltar du aktivt i teamets arbete, så god samarbetsförmåga är avgörande. Som person är du proaktiv, noggrann, serviceinriktad och effektiv. Du kommer att trivas i arbetet om du gillar att ha koll på detaljer och arbeta med flera parallella frågeställningar.

Krav för tjänsten:

- Du är en noggrann person med minst tre (3) års erfarenhet av administration
- Du har en prestigelös och positiv inställning
- Du kan arbeta både självständigt och i samarbete med dina kollegor
- Du har en förmåga att bygga relationer med kunder och kandidater
- Vana att arbeta i olika system, samt goda kunskaper i Excel
- Meriterande med tidigare erfarenhet som assistent, administratör, kundtjänst eller liknande uppgifter


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Ydalia Mendoza, ydalia.mendoza@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 augusti 2022
  • Ansök senast: 10 februari 2023

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


General Administration Assistant

23 maj 2024

Administrative Assiatant

23 maj 2024

Administratör

Administratör

23 maj 2024