Spare Parts Coordinator

Arbetsbeskrivning

Wärtsilä Sweden AB Presentation För ett längre konsultuppdrag på Wärtsilä Svenska AB söker vi en person som ska arbeta som Spare Parts Coordinator. Huvudarbetsuppgifterna är att ge säljstöd och teknisk support till Wärtsiläs nätverk samt att göra offerter och hantera reservdelsordrar. Efter genomfört uppdrag finns stora möjligheter till anställning hos Wärtsilä. Vi önskar tillsätta tjänsten omgående. Du är därför välkommen med din ansökan så snart som möjligt. Arbetsuppgifter Huvuduppgiften är att identifiera reservdelar samt offerera och koordinera dessa till våra externa kunder i Sverige. Du jobbar i nära samarbete med våra Key Account Managers och kommer att spela en viktig roll i värdeskapandet av deras Accounts. Arbetet innebär en direkt kontakt med kundens olika kontaktytor, till exempel inköpare och maskinchefer. Arbetet innebär vidare: - att ge kunderna råd och assistans när det gäller reservdelar - att utvärdera kundförfrågningar och identifiera efterfrågade delar samt att göra offerter - att diskutera leveranssätt och villkor med kunden - att processa order för leverans och uppföljning av dessa - daglig kontakt med våra produktfabriker, främst i Finland och Italien - ekonomisk uppföljning av order - marknadsföring av våra serviceprodukter. För att klara jobbet krävs särskilt: - teknisk eller ekonomisk utbildning kompletterat med ekonomisk eller teknisk erfarenhet - goda språkkunskaper i tal och skrift på engelska och svenska - ett strukturerat och serviceinriktat arbetssätt - god förmåga att kommunicera inom företaget, gruppen och med andra företag - intresse för människor och kundvård, en positiv inställning och noggrannhet - van datoranvändare - flexibel vad gäller arbetsuppgifter och arbetsbelastning. Utbildning/erfarenhet Du har lämplig högskoleutbildning kombinerat med ett tekniskt intresse och god ekonomisk förståelse. Genom tidigare erfarenheter har du god förmåga att kommunicera både inom företaget och gruppen, samt med andra företag. Du har goda språkkunskaper och ett strukturerat och serviceinriktat arbetssätt. För att lyckas i rollen bör du ha ett ärligt intresse för människor och kundvård samtidigt som du är flexibel när det gäller arbetsuppgifter och arbetsbelastning. Wärtsilä kör sina processer i affärssystemet SAP R/3 och det är en merit om du har erfarenhet att jobba i något av de stora affärssystemen. Generellt sett är du en van datoranvändare. Företagsbeskrivning Wärtsilä i Sverige erbjuder kunderna marina lösningar i form av såväl kraftverkslösningar som olika servicelösningar. De produkter de erbjuder omfattar motorer, propulsors, trusters, seals, bearings samt Wärtsilä Senitecs utrustning för rening och separering av vatten från oljeblandningar och slam. Wärtsilä finns på Norra Älvstranden, mitt i centrum för de marina aktiviteterna i Göteborg. Sluttext Ansökan sker endast genom att du registrerar ditt CV här på vår webbplats. Klicka på knappen Ansök till höger i denna annons. När du registrerar ditt CV rekommenderar vi att du fyller i så många uppgifter som möjligt samt att du bifogar ett färdigt CV. Kontrollera även att din e-postadress är korrekt ifylld. Poolia är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär att vi uppfyller de krav som är uppsatta av Bemanningsföretagen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wärtsilä Sweden AB
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 14 oktober 2008
  • Ansök senast: 3 november 2008

Postadress

Torsåsgatan 3A
Kalmar, 39239

Liknande jobb


ILS-manager

ILS-manager

30 maj 2024

Teletekniker

Teletekniker

2 maj 2024

Radio/Teleingenjör

Radio/Teleingenjör

6 mars 2024