OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av att arbeta med kravhantering för finansiella tjänster, brinner för kundkontakt och söker efter en roll i ett snabbt växande finansiellt företag? Som specialist inom pre-collection och medarbetare i Nstarts team för Customer Success blir du en del av en spännande verksamhet och får en viktig uppgift i företaget.
Sök tjänsten redan idag, då vi arbetar med ett löpande urval.
Arbetsbeskrivning
Nstart är ett av Sveriges större fintechföretag. Företaget erbjuder en helt unik tjänst med hållbara refinansieringslösningar för konsumenter, som hjälper dem i riktning mot skuldfrihet. Vi använder ny teknik och metodik för att utmana traditionella lånemodeller och generera djupare insikter än vad traditionella banker och långivare kan.
Vi har varit framgångsrika och genom åren har vi kunnat hjälpa tusentals kunder att förbättra sin ekonomiska situation. Företaget växer snabbt och expanderar internationellt.
Nu söker vi efter en medarbetare med specialisering inom pre-collection till vårt team för Customer Success. I rollen arbetar du med våra befintliga kunder som av olika anledningar har hamnat efter med sina betalningar och där huvuduppdraget är att hitta en hållbar lösning tillsammans med kunden. Vidare ingår viss administration, ansvar för att följa upp överenskommelser med våra kunder samt bidra till att vi konstant utvecklar våra arbetssätt. I rollen ingår det också att ha dialog med våra externa inkassobolag och bevakning av dessa portföljer.
Tjänsten passar dig som trivs med att arbeta i en kultur genomsyrad av hög aktivitet, varm gemenskap, högt i tak och mycket skratt. Du rapporterar till Nstarts chef för Customer Success & Collection.
Ansvar
Hantera dagliga inkommande och utgående samtal
Hantera daglig post, mail och chatt
Bedöma och hantera betalningsplaner för kunder
Administrativ hantering av kravrelaterade ärenden
Strategisk planering av kravhantering
Uppföljning av portfölj som hanteras av extern inkassopartner
Vara ett bollplank och stöd i teamet kring kundfrågorna
Arbeta med feedback från kunder och säkerställa hög kundnöjdhet
Du har
Tidigare erfarenheter av kundservice
Tidigare erfarenhet av finansiella tjänster
Goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift
Det är meriterande och din ansökan kommer att prioriteras om du:
Har erfarenhet av collection, främst inom pre-collection
Har kunskaper även i det norska språket
För den här tjänsten lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och din karaktär. Som person ser vi att du är flexibel, prestigelös och har en god förmåga att arbeta tillsammans med andra i ett team. Du har en god känsla för kommunikation och är mån om att sprida energi och glädje till dina kollegor. Du är social och har lätt för att möta kunder och hjälpa dem med deras frågor. Du har gott omdöme och brukar ha lätt för att lösa utmaningar. Du har koll på vad som pågår och har ordning och reda omkring dig.
Nstart tror på utveckling och lärande genom att göra och testa. De ger stort utrymme för egna initiativ, ambitioner och ledarskap. Rätt person kommer successivt att få allt större ansvar i verksamheten och växa med företaget.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Placering: Centrala Stockholm
Låter det bra? I så fall ser vi fram emot din ansökan!
nstart.com