Speciallärare i matematik på Forssaklackskolan

Arbetsbeskrivning

Forssaklackskolan är en högstadieskola med ca 460 elever. Vi är organiserade i tre årskursvisa arbetslag som leds av biträdande rektor. Arbetslagen präglas av ett tillåtande och stöttande klimat men en hög grad av självbestämmande gällande frågor som elevansvar, planering och resursanvändande. En organisation som främjar snabba beslutsvägar vilket gynnar elevens kunskapsutveckling.

På skolan finns ytterligare arbetslag, ett som arbetar med praktiska frågor som vikarieanskaffning, inköp, IT och lokalfrågor och ett arbetslag som arbetar med värdegrundsfrågor och elevhälsa. På Forssaklackskolan prioriterar vi kollegialt lärande och det genomsyras i både arbetslag och ämneslag. Under de senaste åren har vi, tillsammans med eleverna, arbetat fram en tydlig lektionsstruktur.

Självklart lockar vår värdegrund dig!
- Jag finns här för Borlängebon
- Jag gillar utmaningar
- Jag möter varje människa med öppenhet

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att vara en del i ett arbetslag, ämneslag och eventuellt ha mentorskap. Undervisning med planerings- och betygsansvar i aktuellt ämne. Du kommer även att ha möjlighet att utveckla ämnet utifrån dina tankar, men även tillsammans med andra ämneskollegor.

Ett av skolans mål de senaste åren är, och kommer även att vara kommande läsår, att satsa på ämnet matematik. Vi har tre pedagoger som tillsammans ansvarar för två klasser vid varje lektionstillfälle. Skolan har idag en även en speciallärare, på 50%, i matematik som samarbetar med undervisande pedagoger. Du kommer att bli en del av ämneslaget och utveckla ämnet tillsammans med undervisande pedagoger.

Varje vecka har ämneslaget schemalagd, gemensam planeringstid. Det ger ämneslaget bra möjligheter till pedagogiska diskussioner och ett tätt samarbete gällande planering och sambedömning.

Efter läsåret finns goda möjligheter till förlängning och eventuellt att tjänsten blir tillsvidare.

KVALIFIKATIONER
Du ska vara en legitimerad lärare som överensstämmer med tjänsten.
Mycket goda kunskaper i det svenska språket är ett krav.

Du ska tycka om att samarbeta, genomföra, utvärdera och dokumentera. Stort engagemang för elevernas utveckling och behov är av yttersta vikt.

Du som söker ska visa stor förmåga att vara flexibel och självgående för att lätt ta egna initiativ utifrån vad som krävs i stunden.

ÖVRIGT
För den som erbjuds anställning krävs enligt Lag om registerkontroll from 2001-01-01 utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Borlänge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken digitalt och inte på annat sätt.

Du som kallas på intervju ska medföra vidimerade kopior på examensbevis, tjänstgöringsintyg och om legitimation krävs, även denna.

Välkommen med din ansökan!

ANNONSSÄLJARE OCH KANDIDATFÖRMEDLINGSFÖRETAG UNDANBEDES VÄNLIGT OCH BESTÄMT!

Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Vismas telefonsupport på tel 0771-693 693.

Artiklar i detta ämnet

  1. Utbildningsmaterial för att skydda barns hörsel

Kontaktpersoner på detta företaget

Gustaf Malmberg, rektor
0243-749 51
Lärarnas Riksförbund, Ulrika Hill
070-257 8748
Lärarförbundet, Jennifer Mendoza
0243- 748 80
Andreas Lundmark, bitr rektor
0243-749 18
Lärarnas Riksförbund, Ulrika Hill
070-257 87 48
Lärarförbundet, Jennifer Mendoza
0243-748 80
Lärarnas Riksförbund, Ulrika Hill
070- 257 87 48
Lärarförbundet, Fredrika Sandell
070- 282 84 75
Lärarnas Riksförbund, Cecilia Pietilä
070-559 82 52
Lärarförbundet, Fredrika Sandell
070-282 84 75

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Borlänge kommun, Forssaklackskolan
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 juni 2023
  • Ansök senast: 7 augusti 2023

Besöksadress

Gråstensgatan 78181 Borlänge
None

Postadress

None
Borlänge, 78181

Liknande jobb


16 maj 2024

Autismgrupp Speciallärare, grundskollärare

Autismgrupp Speciallärare, grundskollärare

16 maj 2024

Special Education Needs Teacher

Special Education Needs Teacher

14 maj 2024