Speciallärare/ specialpedagog/ pedagog till grundsärskolan

Speciallärare/ specialpedagog/ pedagog till grundsärskolan

Arbetsbeskrivning

Hos oss i den moderna kurorten Ronneby kan du bli delaktig i utvecklingen av ett hållbart samhälle med människan i fokus. Ronneby kommun har ca 30 000 invånare och ligger attraktivt mellan hav och skog. Vi har bra kommunikationer med bil, tåg och flyg.

Grundsärskolan i Ronneby Kommun finns belägen på Kallingeskolan respektive Kuggebodaskolan. Grundsärskolan 1-9 ligger centralt placerad i Kallinge och är lokalintegrerad med grundskolan F-9 då vi delar skolgård och vissa lokaler.
På skolan finns väl utrustad musiksal, idrottshall, simhall, hem- och konsumentkunskapssal och skolbibliotek. Vi är också väldigt glada över att ha nära till natur och idrottsanläggningar såsom kommunens ishall och idrottsplats.
På skolan finns fritidshem för de elever som har behov av det.

Inom kommunen jobbar ca 2 500 anställda för att ge bästa möjliga service till våra invånare, besökare och företagare. Vill du bli en av oss?

ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi en speciallärare/ specialpedagog/ pedagog som vill bli en del av vår fantastiska verksamhet på Kallingeskolan. Du kommer att ingå i ett arbetslag med både pedagoger och elevassistenter.

I ditt uppdrag som speciallärare/ specialpedagog/ pedagog ingår det att planera, genomföra lektioner och utvärdera det pedagogiska arbetet enskilt samt i arbetslag. Du ska även hitta strategier för att nå varje enskild elev och stärka denne i sin kunskapsutveckling.

I din roll är du delaktig för att skapa en trygg grund för våra elever som har stort behov av stöd, individanpassad pedagogik och social träning. En viktigt del i arbetet är att stimulera och motivera eleverna att utveckla sina förmågor och skapa möjligheter för lärande. Det ingår även dokumentation enligt styrdokument. Du ska vara väl förtrogen med skolans styrdokument och insatt i dess dokumentationskrav.

KVALIFIKATIONER
Du har lärarlegitimation eller speciallärar- specialpedagogexamen och du har ett intresse av att arbeta med elever med intellektuell funktionsnedsättning. Vi ser gärna att du har ämnesbehörighet för åk 4-9.

Din elevsyn är inkluderande och du har förmågan att se hur den enskilde elevens och gruppens behov bäst ska tillgodoses. Du är väl förankrad gällande styrdokument och är ständigt uppdaterad kring forskning inom området. Du har intresse för utveckling och lärande på flera nivåer. Du har ett lågaffektivt och självreflekterande förhållningssätt.

Du tar ansvar för och har god förmåga att skapa bra relationer till både elever, kollegor samt vårdnadshavare.

Du är van att arbeta digitalt och du har intresse att våga prova nytt. Vi arbetar med alternativa kommunikationsmetoder vilket betyder att du är förtrogen med teckenkommunikation och bildstöd.

Du har ett tydligt pedagogiskt ledarskap och arbetar för goda relationer med elever, kollegor och vårdnadshavare.

Det är viktigt att du är självständig och flexibel i arbetet och kan anpassa ditt arbete till såväl elevernas som verksamhetens behov.

Utdrag ur belastningsregistret är ett lagstadgat krav. Vi lägger stor vikt vid den personliga lämpligheten.

ÖVRIGT
Vi arbetar för en jämn köns- och åldersfördelning och för etnisk och kulturell mångfald i våra verksamheter. Vi är övertygade om att mångfald leder till utveckling.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Ronneby kommun samt möjliggöra god kommunikation med dig som sökande vill vi att du ansöker via den digitala länken.

Tillsättning sker om erforderliga beslut fattas.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Artiklar i detta ämnet

  1. Utbildningsmaterial för att skydda barns hörsel

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ronneby kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 februari 2023
  • Ansök senast: 17 mars 2023

Liknande jobb


Speciallärare till Hällberga skola

Speciallärare till Hällberga skola

16 maj 2024

Speciallärare högstadiet

Speciallärare högstadiet

16 maj 2024

16 maj 2024