Speditionsassistent till internationellt företag

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta med transport och spedition på ett internationellt företag? Är du en driven person som ser möjligheter och som har en god problemlösningsförmåga? Då har adecco uppdraget för dig! 

Hur ser din arbetsdag ut?
Vår kund är ett internationellt företag med verksamhet i flera länder över hela världen. Nu söker företaget en ny speditionsassistent till sitt kontor i Malmö. Som speditionsassistent är dina arbetsuppgifter varierade och du arbetar i team med dina kollegor på företaget. Rollen är framförallt administrativ och innefattar mycket kundkontakt i form av kundservice via telefon och mail. Du kommer exempelvis att assistera speditörerna i arbetsuppgifter såsom kontroll och kontering av transportfakturor, bokning och schemaläggning av bilar och planering och beräkning av last etcetera. Eftersom företaget arbetar internationellt kommer en stor del av kommunikationen ske på engelska.  

Vem trivs här?
Du som vill arbeta med transport och logistik och har ett sinne för service kommer att trivas här. Du har tidigare erfarenhet av transport och logistikplanering i form av studier eller liknande arbete. Du är en problemlösare, drivs av att utvecklas inom området och trivs med att jobba i ett högt tempo. Att jobba i en föränderlig miljö där du får använda dig av din goda kommunikativa förmåga är något som sporrar dig. God datorvana och mycket goda färdigheter i det engelska språket är förutsättningar för att klara av arbetet. Det är även meriterande om du har truckkort, erfarenhet av SAP och/eller talar tyska eller polska. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.  

Vad erbjuder vi?
Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid som ska tillsättas omgående. Det finns goda möjligheter till övertag av kund.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.  Mer information om Adecco finns på www.adecco.se

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 18 juni 2015

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Logistikadministratör

Logistikadministratör

16 april 2024

13 mars 2024