Speditör

Speditör

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Till ett mindre och mer familjärt företag söker vi nu en Speditör som kan starta omgående. Erfarenhet av spedition sedan tidigare är ett krav, likväl import/export samt tulldeklarationer. Företaget söker en kollega på lång sikt men börjar med en konsultlösning. Denna roll passar dig som vill jobba på ett mindre företag där du kan få vara med och påverka, där det är korta beslutsvägar samt jobba med olika typer av varor som ska transporteras på olika sätt.

Uppdrag: Start omgående och i 2-3 månader. Uppdrag är under tiden permanent ersättare hittas men möjligt att konsultuppdrag går över till anställning hos företaget.
Placering: Centralt i Stockholm
Arbetstider: 8-17 på kontoret.  
Arbetsgivare: Randstad AB

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.


Du ansöker på www.randstad.se, senast 2023-08-16. Urval sker löpande. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Philip Jussil, philip.jussil@randstad.se.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Ansvarsområden
Ditt arbete kommer bestå av att vara den länk mellan olika agenter och kunder för att på bästa sätt kunna leverera en kvalitativ transport för deras varor. Ditt jobb kommer bland annat bestå av:
Kundkontakt, även till viss mån sälja in olika tjänster
Skapa relationer med olika agenter och leverantörer över olika delar av världen
Administration kring transporter som diverse deklarationer
Daglig kontakt med kollegor på kontor och deras lager




Kvalifikationer
Krav: 
Minst 2 års arbetserfarenhet som speditör med export och import samt därtill tullkunskaper
God kommunikativ förmåga och kunna hantera kundrelationer på ett professionellt sätt. Dessa kunder och kontakter jobbar världen över så en förmåga att kommunicera med olika människor från olika delar av världen är ett måste. 
Mycket god svenska och engelska i både tal och skrift
Teamspelare, viktigt då det är mindre företag 
Är ansvarstagande och van att jobba i ett högt tempo där ändå hög servicekänsla ska finnas.


Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 augusti 2023
  • Ansök senast: 16 augusti 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Trafikledare - Göteborg

Trafikledare - Göteborg

19 december 2023

15 december 2023