Speditör inom flygimport till marknadsledande logistikföretag!

Arbetsbeskrivning

Vill du ha en arbetsdag i ett högt tempo med fokus på kundkontakter, service och problemlösning? Vi på Adecco Office & HR söker nu en flygspeditör för spännande uppdrag hos en av våra kunder!

Hur ser din arbetsdag ut?
I rollen som speditör kommer du att arbeta i ett nära sammansvetsat team som ansvarar för det operativa arbetet och styrningen kring flygimport. Du kommer i rollen ha en koordinerande roll för verksamhetens kunder, leverantörer likväl som det globala nätverket.
Ditt huvudsakliga ansvarsområde kan komma att innefatta att hantera bokningar och planeringsarbete likväl som hanteringen av fraktdokument, tull och fakturering. Vidare kommer du att ansvara för uppföljningsarbete och den dagliga administrationen.

Uppdraget är på heltid med start omgående och kommer att pågå under tre månader inledningsvis, där det för rätt person finns goda möjligheter till förlängning. Arbetstiderna är förlagda till dagtid. Du kommer att få en anställning i Adeccos konsultverksamhet och arbeta hos vår kund i Göteborg.

Vem trivs här?
Du som är utbildad inom spedition/logistik från YH-utbildning, högskola eller motsvarande kommer ha goda förutsättningar för att axla den här rollen. Trivs du med att arbeta med kundservice och att tillgodose kundens behov samt har erfarenhet av liknande arbete inom spedition är du den vi söker. Du är duktig på att hantera datorer och känner dig bekväm med att använda Officepaketet. Vidare använder du engelska obehindrat i ditt arbete.

Du trivs med att arbeta i team men uppskattar även möjligheten att ta egna initiativ. Du är lösningsorienterad och har ett flexibelt och förändringsbenäget arbetssätt. Du trivs med att ha kundkontakter och vet vikten av att vårda relationen med en kund och att bemöta dem på ett korrekt sätt. Vidare ser vi att du är snabbtänkt och strukturerad. Du är en av dem med förmåga att kombinera snabbhet och noggrannhet på ett effektivt sätt. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet.

Vad erbjuder vi?
Du kommer att bli anställd som konsult hos Adecco och uthyrd till vårt kundföretag. Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Adecco är auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag.

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden.

Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.

Välkommen att söka tjänsten!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast lön enligt avtal
  • Heltid Heltid
  • Publicerat: 22 juni 2016

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Logistiker

Logistiker

21 augusti 2023

Vägspeditör Göteborg

Vägspeditör Göteborg

18 augusti 2023

Speditör

8 augusti 2023

Van Speditör export och import

Van Speditör export och import

3 augusti 2023