OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en målmedveten person som är lösningsorienterad och med glädje tar dig an nya utmaningar? Och skulle du beskriva dig själv som en social och strukturerad person med en naturlig förmåga för ett gott köpmanskap? Om så är fallet kan du vara vår nya kollega! DACHSER Sweden AB är i snabb utveckling och vi söker därför en Speditör till vår Delpartigods avdelning för väg transporter i Göteborg.
Jobbet
Du blir en del av vårt team som ansvarar för import- och exporttrafik av partigods. Ett gott köpmanskap och en drivkraft att utveckla avdelningens nätverk och biltrafik är en viktig funktion i jobbet. Då du på en internationell nivå ansvarar för ett eget flöde kommer du även arbeta för att ta fram lösningar på de godsflöden som uppstår. En viktig del av tjänsten är därför att bygga förtroendefulla relationer med både kunder och leverantörer så att du alltid kan identifiera och föreslå möjligheter för att omsätta kundens behov till attraktiva lösningar.
Du behöver vara ambitiös och lösningsorienterad samt drivas av att arbeta mot uppsatta mål. Du vill rapportera till vår Operations Manager.
I jobbet ingår dessutom:
Ansvar för kommunikationen med kunder och leverantörer likväl som övriga interna och externa intressenter på internationell nivå.
Prissättning av partigods och ad hoc förfrågningar.
Följa upp och agera på eventuella avvikelser.
Arbeta proaktivt med förbättringsarbete av processer.
Uppföljning av statistik, planering och utveckling av övriga rutiner.
Vem är du?
Vi söker dig som tidigare har arbetat med någon liknande tjänst inom branschen. För att lyckas i rollen behöver du ha goda datakunskaper och kunna kommunicera obehindrat på svenska samt engelska i såväl tal som skrift. Tyska är en merit.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och som person tror vi att du är välstrukturerad, självgående, har god samarbetsförmåga och en stark känsla för service.
Då arbetsdagens uppgifter kan variera är det viktigt att du har en stresstålig natur och ser eventuella utmaningar som utvecklande istället för problematiska.
Vi erbjuder
Här välkomnas du till ett härligt gäng med hög teamkänsla där du är delaktig och kan påverka resultaten. Du får ett spännande jobb i ett framgångsrikt internationellt familjeföretag med stark tillväxt på den svenska marknaden där du får unika möjligheter till yrkesmässig och personlig utveckling.
Eftersom vi tycker att mångfald bland medarbetarna är en styrka uppmanar vi alla, oberoende av personlig bakgrund, att söka. Som medarbetare får du bra och flexibla anställningsvillkor inklusive pensionsavtal.
Lön efter kvalifikation.
Är du intresserad?
Ytterligare information lämnas av Operations Manager Sören Sivebäk på telefon +4631 709 34 00. Rekryteringsarbetet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Skicka därför in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 14 april 2021. Ansökan görs genom att klicka här.
DACHSER är ett familjeägt företag som erbjuder transportlogistik, lagerhållning och kundspecifika services. Ett sömlöst transportnät – både i Europa och resten av världen – och helt integrerade IT-system säkerställer intelligenta logistiklösningar världen runt. Få mer information om DACHSER som arbetsplats på www.dachser.se eller se vår företagsfilm här.
Kontaktpersoner på detta företaget
Platschef Peter Hut
08 500 744 01
Speditionschef Nicolai Pedersen
08 500 744 00
Platschef Patrik Bellman
040388584