Spontanansökan som interimskonsult till Adecco

Spontanansökan som interimskonsult till Adecco

Arbetsbeskrivning

Uppdragsbeskrivning
Innehar du en F-skattesedel och går i tankarna att påbörja resan som interimskonsult på Adecco? Som interimskonsult går du ut i uppdrag beroende på kundens behov och din kompetens. Det kan vara interimskonsult som redovisningsekonom, redovisningsansvarig, redovisningschef, Business Controller eller Financial Controller beroende på din kompetens och kundens behov. Arbetsuppgifterna kan givetvis variera men kan innehålla följande inom redovisning:
• Löpande redovisning och kontoavstämningar
• Lagerinventeringar
• Självständiga månads-, period och årsbokslut
• Års- och koncernredovisning med tillhörande rapportering till ex Skatteverket och Bolagsverket
• Moms- och skattedeklarationer
• Analys och rapportering
• Budget- och prognosarbete
Urval och intervjuer sker på löpande basis och Adecco erbjuder både anställning och möjlighet att vara underkonsult.
Kvalifikationer och erfarenhet
Du har en ekonomiutbildning på högskolenivå eller motsvarande och flerårig erfarenhet från olika roller inom ekonomiområdet, gärna med självständigt bokslutsarbete. Det är meriterande om du är van användare av större ekonomi-/affärssystem och om du har goda kunskaper i Excel.
Personliga egenskaper
För att lyckas i denna roll tror vi att du är en självgående och resultatorienterad som har ett starkt affärsmannaskap och driv. Du är strukturerad och besitter känsla för detaljer, noggrannhet i en fartfylld arbetsmiljö med snäva deadlines och en analytisk förmåga. Då denna person kommer att stötta och ha ett nära samarbete med olika funktioner tror vi att du har god samarbetsförmåga och känner dig bekväm med många kontakter inom organisationen.
Om Adecco
Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats. I Sverige erbjuder Adecco skräddarsydda personallösningar, såväl bemannings- och rekryteringsslösningar som interimslösningar.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, William Maklin: william.maklin@adecco.se alternativt 073-684 73 10
Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se
Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 december 2022
  • Ansök senast: 31 januari 2023

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Chef till Redovisningsenheten

Chef till Redovisningsenheten

17 maj 2024

Chef till Redovisningsenheten

Chef till Redovisningsenheten

17 maj 2024

Koncernredovisningschef för Mariestads kommunkoncern

Koncernredovisningschef för Mariestads kommunkoncern

13 maj 2024