SPP:s Kundcenter söker fler drivna medarbetare!

Arbetsbeskrivning

Älskar du att ge service i världsklass? Har du ett intresse i privatekonomi? Vill du arbeta med engagerade och motiverade kollegor? Då kommer du älska att arbeta i SPP:s Kundcenter!

Som medarbetare på Kundcenter erbjuds du en tjänst där du får möjlighet att ge service och rådgivning inom ett viktigt område, samtidigt som du själv utvecklar din konsultativa sida och får god kunskap om sparande till pension. SPP värderar sina anställda högt och för dig med rätt inställning finns goda möjligheter att utvecklas såväl kompetensmässigt som professionellt inom SPP.

Arbetsuppgifter:
Som medarbetare i Kundcentret kommer du vara kundens främsta kontakt och den kunden vänder sig till vid frågor rörande sitt sparande. Under en arbetsdag kommer du att hantera frågor av alla slag, såväl enkla och snabbt avklarade frågor till mer djupgående och komplicerade utredningsärenden. Du kommer även arbeta rådgivande och vägleda kunderna i deras val av sparande. Arbetstempot är ofta högt, men med mycket energi och arbetsglädje.

Din anställning inleds med en grundlig utbildning där du under ett antal veckor får lära dig det du behöver veta om produkter och sparande för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. För att på bästa sätt tillgodose dig utbildningen ser vi gärna att du har ett eget intresse i privatekonomi och är hungrig på att lära dig mer.

Du kommer exempelvis att:
- Besvara kunders frågor främst via telefon, men också andra kanaler som chatt, e-post och webb
- Ge kunder rådgivning och vägledning gällande deras sparande till pension
- Arbeta proaktivt med kundvård i form av samtal till befintliga kunder

För att trivas i tjänsten ska du ha en förmåga att skapa relationer över telefon, brinna för att ge god service samt motiveras av att uppfatta kunders behov och hitta lösningar.
Vi söker dig som:
Har erfarenhet och ett genuint engagemang för att arbeta med service. Ett grundläggande intresse och förståelse för privatekonomi ser vi som en förutsättning för att trivas med arbetet.

Vidare ser vi det som meriterande om du har erfarenhet från arbete inom finans/försäkring/pension och har kunskap om pensionssystem, försäkringar eller värdepappershandel (fonder, aktier). Det är även meriterande om du är diplomerad inom försäkring.

Som person är du prestationsorienterad och tycker om att arbeta proaktivt med hög kvalitetsmedvetenhet. Självfallet är du en positiv person som trivs med att arbeta mot gemensamma mål såväl som individuella. Du tycker om att arbeta i en föränderlig bransch/avdelning och du vågar utmana och tänka nytt.

Beskrivning av SPP:
SPP är en del av Storebrand, tillsammans är vi en av Nordens ledande koncerner för sparande och försäkringslösningar. SPP erbjuder kvalificerad rådgivning och ett brett sortiment av pensionslösningar för företag, organisationer och privatpersoner. SPP har idag drygt 500 anställda och huvudkontoret ligger i nyrenoverade lokaler i centrala Stockholm.SPP:s Kundcenter är hjärtat i företaget och tog för 2012 hem titeln "Sveriges Bästa Kundservice" i SM i Kundservice (www.smitelefoni.se).

START: 1 november 2013
OMFATTNING: Heltid, tillsvidare
PLATS: Stockholm
ANNONS ID: 14925670
SISTA ANSÖKNINGSDATUM:

ANSÖKAN
Har du vad som krävs? Skicka in din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Ansök och läs mer på www.academicwork.se

HAR DU FRÅGOR OM TJÄNSTEN, KONTAKTA
Rekryteringsadministratör Anna Klara Lindgren
anna.klara.

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Hedvig Svärd

Konsultchef Elin Jacobsson

Konsultchef Kim Ericsson
08-56 24 67 29
Konsultchef Sara Frykedal

Konsultchef Amanda Uvemo

Konsultchef Amanda Uvemo
08-52 25 4904
Konsultchef Jesper Gustafsson

Konsultchef Stefanie Olsson
08 522 576 90 0736 44 41 62
Rekryteringskonsult Jonna Ström

Konsultchef Freja Birkhammar
08-56246735

Sammanfattning

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
STOCKHOLM

Postadress

Lindstedtsvägen 24
STOCKHOLM, 11428

Liknande jobb


20 april 2024