Språkkunnig tekniker inom IT-support

Arbetsbeskrivning

För kunds räkning söker vi nu en språkkunnig supporttekniker för start i september. Uppdraget är ett hyrköp på cirka ett år med goda möjligheter att gå över och bli anställd direkt av kundföretaget.

Arbetsuppgifter
Som supporttekniker kommer du att ge support per telefon eller i möte med användaren, via Remote Desktop och Citrix Directory mot klienter, PC, laptop och servrar. Vidare kommer du att arbeta i Active Directory genom att skapa konton, hantera behörighet, skapa mailkonton och problemsöka. Du kommer att arbeta i Office365, administrera Outlook och Sharepoint. Du kommer även att hantera mailflöden och SCCM.

I tjänsten ingår att installera/avinstallera program åt användare. Även allt inom hårdvara ingår i rollen, till exempel att byta toner på skrivare, byta ut skrivare, PC och klient, byta ut nätverkskablar.

Vi söker en språkkunnig person som är flytande i både svenska och engelska i både tal och skrift. Du ska även kunna holländska och tyska i tal och skrift. Det är meriterande att även behärska franska.

Din profil och kvalifikationen
För att passa i rollen har du tidigare erfarenhet som supporttekniker i Windowsmiljö enligt ovanstående beskrivning av arbetsuppgifterna. En förutsättning är att du är språkkunnig då du kommer att ge support åt användare på svenska, engelska, tyska och holländska.

Som person är du mogen och noggrann, har en bra moral och besitter en god analytisk förmåga. Rätt person är social, trevlig och har en hög känsla för service.

Körkort är meriterande men inget krav.

Känner du igen dig? Tveka då inte att registrera din ansökan redan idag!
Vad vi erbjuder
Att jobba på Centric är roligt. Inte bara för att vi är ett glatt och inspirerande företag, utan även för att vi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det – du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans.

Börja med att registrera din ansökan till oss för att ta första steget mot ett roligare och mer utvecklande jobb. Vi behandlar alla ansökningar löpande och tar gärna emot dig på en intervju om din ansökan passar något av våra uppdrag. Vi ser därför fram emot din ansökan redan idag.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Linda Gylling på tfn: 0734-159351 eller linda.gylling@centric.eu.

Centric Professionals är ett IT-bemanningsföretag med över 300 konsulter anställda i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. I Europa har Centric mer än 5000 anställda. Vi specialiserar oss på bemanning, rekrytering och förmedling av tjänster inom IT.
Som konsult hos oss har du möjlighet att ständigt bygga vidare på din karriär; plugga till certifikat som är giltiga över hela världen, skaffa dig erfarenheter genom intressanta kunduppdrag och arbeta med utmanande projekt. Vi är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag och följer givetvis gällande kollektivavtal tecknat mellan Almega bemanningsföretagen och Unionen.

OBS! Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.

Gilla oss på facebook så att du inte går miste om nåt. Där listar vi våra lediga tjänster och kommer med tips och trix när det gäller jobbsökande; https://www.facebook.com/CentricSweden

Sökord IT, tekniker, IT-tekniker, it - tekniker, support, supporttekniker, support-tekniker, helpdesk, help desk, 1st line, first line, service desk, servicedesk, konsult, consultant, data, IT-technician, tyska, franska, holländska, språkkunnig, Västra Frölunda, Göteborg.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB Sundbyberg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Arbetstiden är 40 timmar per vecka -
  • Publicerat: 1 juli 2016

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


3 april 2024

Servicetekniker

Servicetekniker

2 april 2024

7 mars 2024