SSAB - Supply Chain Developer

SSAB - Supply Chain Developer

Arbetsbeskrivning

Drivs du av att utvecklas och ser positivt på utmaningar? Vill du utvecklas tillsammans med SSAB på vår resa från ledande tillverkning av högkvalitativa stål till att även bli världens första fossilfria ståltillverkare? Nu finns en spännande och utvecklande tjänst där du kommer att vara en viktig resurs i hanteringen av frågor som rör Supply Chains framtida utveckling och våra affärsprocesser och tillhörande IT- plattformar. Placeringsort Borlänge.
Att bli en del av SSAB-familjen innebär att följa med på en resa. En resa som vi tror är avgörande för planetens framtid och hållbarhet. Stål har varit ett av de viktigaste materialen för vår samhällsutveckling och kommer att vara det även i framtiden. I våra hem, i broar som förbinder våra städer och i morgondagens bilar. På SSAB är vi stolta över vår historia och vårt ledarskap inom höghållfast stål. Samtidigt är vi medvetna om att stålproduktion är en av de branscher som släpper ut mest växthusgaser i världen. Det måste förändras. Vi har därför utvecklat världens första fossilfria process för stålproduktion och omkring 2030 kommer vi att vara i stort sett fossilfria. Som en del av SSAB kommer du att vara viktig för att förverkliga detta mål och därmed bidra till en grön omställning av hela stålindustrin.
Om tjänsten
Avdelningen Development & support arbetar med utveckling och support av affärsprocesser inom Supply chain-organisationen, vilka i sin tur ansvarar för orderhantering, planering och logistik. Detta innefattar många olika processer från säljplanering till produktionsplanering, ordertagning till lagerstyrning.
Som Supply Chain Developer kommer du att arbeta i ett team på 5-6 personer som präglas av framåtanda och hög kompetens. Rollen handlar om att driva och främja SCM-organisationens utveckling genom utvecklingsprojekt och IT-stöd.
Då SCM är en central del av utvecklingsresan mot en fossilfri produktion och distribution är förändringstakten hög, vilket kommer skapa möjlighet för intressanta projekt och mycket lärande.
Dina huvudsakliga ansvarsområden
Driva och medverka i utvecklingsprojekt.
Ge stöd i verksamhetsutveckling och IT-system (SAP och andra SSAB-utvecklade applikationer).
Identifiera och föreslå utvecklingsområden av arbetsprocesser och applikationer.

Om dig
Vi söker dig med relevant Högskoleutbildning inom logistik/flödesoptimering.
Några års arbetslivserfarenhet inom logistik/flödesoptimering eller projektledning är en fördel.
Du är Strukturerad och analytisk och trivs i ett högt tempo med många bollar i luften.
Du kommunicerar väl på både svenska och engelska och är duktig på att driva förändringsarbete i en internationell organisation-
Erfarenhet av att arbeta i SAP och Produktionsplaneringssystem är meriterande.

Vårt erbjudande
På SSAB är mångfald och inkludering en del av vår kultur. Vi använder våra värderingar – drivande, äkta och steget före – i vårt dagliga beslutsfattande, alltid med kunden i fokus. Det gör oss alla till lagspelare, med en gemensam strävan att förbättra oss. När du börjar på SSAB blir du en del av en organisation med passionerade problemlösare som arbetar tillsammans med viktiga utmaningar. Vi kommer att stödja din tillväxt genom att erbjuda en säker och vänlig arbetsplats som bidrar till balansen mellan arbete och privatliv. På SSAB har du möjlighet att bredda dina kunskaper och växa.
Vi erbjuder ett brett spektrum av uppskattade förmåner till våra medarbetare. Här är några exempel på det:
Vinstdelning
Flexibla villkor för arbetstidsförkortning
Friskvårdsbidrag

I samband med den här rekryteringen har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice till dig och din familj om ni flyttar till Dalarna. Läs mer på Medflyttarservice - Rekryteringslots Dalarna https://rekryteringslots.se/medflyttarservice/
Rekryteringsprocessen
1. Ansök
2. Intervju
3. Tester
4. Referenstagning
5. Hälsoundersökning
6. Signera
Bakgrundskontroll kan komma att genomföras som en del i rekryteringsprocessen.
Har du frågor angående tjänsten?
Kontakta rekryterande chef Per-Amund Ruth, tfn 0243-71703.
Kontakta Per Amund via mail - per.amund.ruth@ssab.com
Vi undanbeder oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering.
Facklig information lämnas av Akademikerföreningen, Unionen och Ledarna som nås via vår växel på tfn 0243-700 00.
Några ord från en av dina blivande kollegor, Petra Lingström
”Jag hoppas att du gillar utmaning lika mycket som utveckling! På Supply Chain händer det mycket hela tiden och det är en tid av förändring där tempot stundvis är högt. Vi har ett härligt team som samarbetar och har roligt, tillsammans bidrar vi till den utveckling som krävs i vårt dagliga arbete och i olika projekt. Det är ett spännande jobb där både kontaktytor och arbetsytor är stora och så är möjligheten för personlig utveckling!”

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SSAB EMEA AB OXELÖSUND
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 december 2023
  • Ansök senast: 31 januari 2024

Besöksadress

Järnverket
Oxelösund

Postadress

None
OXELÖSUND, 61380

Liknande jobb


Supply Chain Planner

Supply Chain Planner

25 april 2024

Inköp-/Logistik-/Orderkoordinator

Inköp-/Logistik-/Orderkoordinator

23 april 2024

23 april 2024