Stadsbyggnadskoordinator med kommunikationsansvar

Stadsbyggnadskoordinator med kommunikationsansvar

Arbetsbeskrivning

I Vaxholms stad, en liten kommun med hög ambitionsnivå, ges stort eget ansvar och möjligheter att påverka. Här arbetar du i verksamheter med goda resultat, i en vacker och trygg miljö.
I undersökningar rankar medarbetare oss som en av Sveriges bästa kommuner att arbeta i.

Vår värdegrund, Samspel, Engagemang och Respekt, skapar gemenskap och hjälper oss med vårt samhällsviktiga uppdrag.

I Vaxholms stad, en liten kommun med hög ambitionsnivå, ges stort eget ansvar och möjligheter att påverka. Här arbetar du i verksamheter med goda resultat, i en vacker och trygg miljö.

I undersökningar rankar medarbetare oss som en av Sveriges bästa kommuner att arbeta i.

Vår värdegrund, Samspel, Engagemang och Respekt, skapar gemenskap och hjälper oss med vårt samhällsviktiga uppdrag

Som anställd inom stadsbyggnadsförvaltningen påverkar du utvecklingen i en attraktiv skärgårdskommun. Tillsammans ansvarar vi för allt inom stadsbyggnadsområdet, exempelvis att bedriva bibliotek, underhålla gator, bygga nya skolor och att se till att de kommunala utomhusbaden fungerar bra till att planera för nya bostadsområden, ge bygglov till nya bostäder och verka för bättre kollektivtrafik. Här ges du goda möjligheter att utvecklas i din roll samtidigt som du har närhet och stöd av kollegor och chefer.

Förvaltningen består av fem enheter; bygglovsenheten, plan- och exploateringsenheten, tekniska enheten, kultur- och biblioteksenheten och staben. Totalt arbetar cirka 60 personer på stadsbyggnadsförvaltningen, varav 10 på staben.

Till staben söker vi nu en stadsbyggnadskoordinator med extra ansvar inom webb och kommunikation för en tillsvidareanställning.

ARBETSUPPGIFTER
Enheten arbetar med förvaltningsstöd för stadsbyggnadsförvaltningen. Vi har kompetenser inom geodata, GIS - geografiska informationssystem, kartor och mätning, juridik, kommunikation, verksamhetsutveckling, administration och digitalisering. Staben jobbar för och med övriga enheter inom SBF för att uppnå våra gemensamma uppdrag och mål. Hos oss ges stora möjligheter till varierade och utvecklande arbetsuppgifter med stort eget ansvar.
Du arbetar i ett team av administratörer med olika administrativa uppgifter. Du kommer att hantera diarieföring, utlämnande av offentliga handlingar, underhåll och utveckling av enhetens sidor på kommunens webbsida samt fakturahantering. I den här rollen ingår även att samordna webbarbetet och kommunikationsinsatser för förvaltningen i samarbete med stadens kommunikationsenhet.

Du arbetar kontinuerligt med att effektivisera arbetsprocesser inom kommunikation och webb samt att ge medborgare och företag bra service och ett professionellt bemötande. Rollen medför ett nära och aktivt samarbete med kollegorna på din enhet, inom förvaltningen och Vaxholms medborgare.
Som medarbetare är du med och bidrar till förvaltningens och enhetens utvecklingsarbete samt till ett positivt arbetsklimat. Utveckling av rutiner och arbetssätt genomförs tillsammans med dina kollegor och du förväntas hålla din yrkeskunskap uppdaterad.

Vi erbjuder dig ett ansvarfullt och självständigt uppdrag med möjligheter till egen utveckling i en positiv och prestigelös organisation.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är ansvarstagande och har ett stort engagemang för ditt arbete. Du sätter värde på att aktivt bidra till utvecklingen av verksamheten och har ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Vidare är du noggrann och flexibel och har intresse av att arbeta med administration och frågor kring samhällsbyggande och service. Du tycker att kommunikation är ett intressant och viktigt område. Du har en hög digital mognad och har aktivt arbetat i olika digitala system och i Officepaketets olika program. Du har förmåga att snabbt skapa överblick och prioritera mellan dina arbetsuppgifter. Då arbetet sker under stort eget ansvar med höga krav förväntar vi oss att du trivs i en sådan roll.

För arbetet krävs att du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift. I din roll måste du vara både tydlig och serviceinriktad i kontakten med Vaxholms medborgare, sommarboende, företagare samt övriga externa och interna aktörer. Social kompetens och hög servicegrad är viktiga egenskaper och vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Du har minst examen från gymnasiet och har gärna några års yrkeserfarenhet från liknande arbete. Meriterande är:
• tidigare erfarenhet inom stadsbyggnadsförvaltning
• erfarenhet från arbete i diariesystemet Evolution
• kunskap kring diarieföring och arkivering
• webbredaktörskap, grafisk produktion och kommunikation

ÖVRIGT
Välkommen med din ansökan via länk i annons. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt.

Vaxholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Om Vaxholm
Vaxholms stad är en skärgårdskommun med 12 000 invånare och stora naturområden inom gång- och cykelavstånd. Varje år har Vaxholm nära en miljon besökare Vaxholm. Enligt undersökningar är Vaxholm länets tryggaste kommun.
En utvecklad kollektivtrafik med goda buss- och båtförbindelser möjliggör god och naturskön pendling från centrala Stockholm och närliggande orter.
Inom kommunens verksamheter är vi idag ca 500 tillsvidareanställda som jobbar med våra invånares, näringsidkares och medarbetares bästa för ögonen utifrån våra värdeord Samspel, Engagemang och Respekt SER.

Sammanfattning

Liknande jobb


19 februari 2024

22 januari 2024

Överförmyndarhandläggare

Överförmyndarhandläggare

17 december 2023

Handläggare till överförmyndarnämnden

Handläggare till överförmyndarnämnden

12 december 2023