OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ställföreträdande Rektor och Administratör
Montessoriskolan Centrum är en friskola i centrala Göteborg med ca 260 elever. Vi bedriver förskola, fritidshem och skola åk F-9. Våra elever bor i hela Göteborg med omnejd och har olika bakgrund och ursprung.
Vi vill skapa framtidstro hos eleverna genom gemenskap och trygghet, genom ansvar och kreativa arbetsformer.
Vi erbjuder en omväxlande tjänst som ställföreträdande rektor och administratör inom Montessoriskolan Centrums verksamhet. Arbetet innefattar budgetplanering, uppföljning, prognoser, informationsfrågor mm. Även andra uppgifter såsom externa kontakter avseende föräldrar, hyresvärd, bokföringsbyrå etc. ingår. Återkoppling till styrelse, kommun samt andra myndigheter faller också på ditt bord. Du ska även kunna ta ansvar som ställföreträdande rektor vid rektors frånvaro.
Montessoriskolan Centrum söker dig med akademisk utbildning och tidigare erfarenhet av ekonomi- och personaladministrativt arbete. Tidigare arbete inom skola eller annan pedagogisk verksamhet är meriterande.
För tjänsten kommer dina personliga egenskaper att väga tungt. För att du ska trivas i ditt arbete krävs att du är initiativtagande, lösningsorienterad, serviceinriktad, ordningsam och att du har gott omdöme. Då arbetet innebär många såväl externa som interna kontakter krävs det att du har lätt för att skapa kontakter och samarbeta med andra. Du och rektorn ska verka i en nära och samverkande dialog.