Stanley Security Solutions söker KAM till affärsområdet Säkerhet

Arbetsbeskrivning

Niscayah har gått samman med Stanley Security Solutions och är nu den största elektroniska säkerhetsleverantören i Europa som erbjuder innovativa helhetslösningar inom säkerhet och brandskydd. Stanley Security Solutions finns i 14 europeiska länder med över 6000 medarbetare och 200 000 kunder och ingår i Stanley Black & Decker koncernen. Vårt erbjudande omfattar hela säkerhetskedjan, från riskanalys och design, via installation och driftsättning till underhåll och daglig hantering av säkerhet. Besök oss på www.stanleysecuritysolutions.se

Nu söker vi även efter en Key Account Manager till Skaraborg, Bohuslän samt Dalsland

Din roll 

Vi söker en driven och resultatinriktad KAM som skall arbeta inom affärsområde Säkerhet med försäljning av säkerhetssystem samt tjänster till våra större kunder i Skaraborg inklusive Trollhättan, Bohuslän samt Dalsland med omnejd. Försäljningsarbetet innebär både nykundsbearbetning samt utvecklande av affärer hos befintliga kunder. Som KAM arbetar du tillsammans med pre-sales och produktionsansvariga lokalt på orten.

 I arbetet som Key Account Manager ingår arbetsuppgifter såsom:

• Systematiskt arbeta med nykundsbearbetningskapa personlig marknads/affärs- och aktivitetsplanengagera tekniska specialister och bid team, där så behövsrapportering av försäljningsutfall och kundaktiviteter i befintliga CRM-systemgenomföra behovsanalyser, kalkyler och anbud.
• Vårda och utveckla försäljningen på existerande kunder.
• Genomföra överlämning till produktion för att säkerställa hög kvalité i leveransen till kundskapa intresse för och aktivt delta på företagets mässor och event.

Vem trivs här?

I denna roll trivs du som är van att självständigt driva försäljning, snabbt komma till avslut och att göra affärer med mycket goda resultat. För att lyckas i rollen och kunna föreslå kunden en hållbar säkerhetsslösning krävs det att du har ett tekniskt intresse, kunskaper inom det tekniska området eller tidigare erfarenhet av försäljningsarbete med teknisk inriktning. Du är van att hålla presentationer, är kommunikativ och övertygande i din argumentation samtidigt som du är en god lyssnare och har förmågan att sätta dig in i kundens situation och behov av säkerhetslösningar.

Ett krav är att du har minst tre års erfarenhet av kvalificerat försäljningsarbete med större kunder. Kunskapsmässigt har du minst gymnasiekompetens och har du genomgått någon eftergymnasial utbildning med inriktning försäljning är det meriterande. Du har god datavana, är väl bekant med MS Office och har vana att använda CRM- och affärssystem. Det är självklart att du har goda kunskaper i engelska i både tal och skrift.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Heltid tillsvidare
  • Publicerat: 27 september 2013

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Mötesbokare - Stockholm

Mötesbokare - Stockholm

17 april 2024

säljare

säljare

17 april 2024

SENIOR SALES REPRESENTATIVE

SENIOR SALES REPRESENTATIVE

17 april 2024