Station Manager Göteborg

Arbetsbeskrivning

Att det är kunnig personal som skapar Hertz Sveriges framgång är ingen hemlighet. Bilarna är grunden i vår verksamhet, men det är medarbetarnas engagemang och omtanke som gör oss till det ledande hyrbilsföretaget vi är.

Vill du vara med på vår resa och bygga framtidens mobilitet med grunden i några av världens starkaste varumärken?

Vi söker dig som är kundorienterad och är van att arbeta engagerat och utåtriktat på ett sätt som leder till att kunder och medarbetare blir ambassadörer för företaget och varumärket. Du tycker att kvalitet och hållbarhet i det företaget levererar är viktigt. Du är modig, driven och intresserad av hur lönsamheten i bolaget påverkas och maximeras.

I denna roll är du ansvarig för vår station i centrala Göteborg och ingår även i teamet av Station Managers för Syd- och Västsverige.

Din roll som Station Manager

I din roll som Station Manager har du personalansvar för stationens medarbetare och du leder och fördelar arbetet med hjälp av ditt team. Du verkar för ett ledarskap och en bolagskultur som präglas av service, respekt, trygghet och glädje och säkerställer att vi arbetar i rätt riktning och enligt vår vision samt att stationsrutiner finns och efterföljs. Du ansvarar för utveckling av stationens affärsverksamhet, kvalitet och lönsamhet samt för att skapa ett bra arbetsklimat med engagerade medarbetare. Du fattar beslut kring din löpande affärsverksamhet och har ansvar för olika delar av företagets tillgångar, exempelvis den lokala vagnparken, lokaler samt ansvar för arbetsmiljö och avtal. I dina arbetsuppgifter ingår även uppsökande verksamhet hos befintlig såväl som nya kunder. Vår verksamhet i region Väst befinner sig i en utvecklingsfas i vilken du kommer få ta en stor roll att driva, utveckla och förvalta. I denna roll är du ansvarig för vår station i centrala Göteborg och ingår även i teamet av Station Managers för Syd- och Västsverige. Du rapporterar till Area Manager för Syd- och Västsverige. Resor i tjänsten förekommer.

Vem är du?

Vi ser att du har relevant eftergymnasial utbildning alternativt motsvarande dokumenterad erfarenhet. Du har dokumenterad ledarerfarenhet och det är meriterande om du tidigare även har arbetat med att skapa och utveckla nya affärsmöjligheter. Som ledare är du trygg i din roll, kommunikativ och med ett coachande sätt som utvecklar din personal. Du är organiserad, beslutsmässig och arbetar målmedvetet med kunden i centrum. Du tycker om att arbeta i olika konstellationer och över avdelningsgränser samt fatta beslut och förstår den starka kopplingen mellan medarbetare, kundupplevelse och lönsamhet. Är du dessutom intresserad av bilar är det förstås ett plus. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift, har god datavana och minimum B-körkort.

Vad erbjuder vi?

Som Station Manager har man ett brett ansvar med självständigt arbete inom företagets ramar, egen planeringen och med stor möjlighet till att påverka den egna utvecklingen. Vi är marknadsledande och arbetar i en familjär miljö med hög servicekänsla, kundfokus och kreativitet. Vi tillhör Volvofamiljen och arbetar med innovativa lösningar med den senaste fordonstekniken. Vi tror att genom Må bra koncept höjer vi vårt eget teams trivsel.

Att det är människorna i organisationen som skapar Hertz Sveriges framgång vet vi och att sporra våra anställda till utveckling inom företaget är därför viktigt för oss. Hertz Sverige uppmuntrar och belönar goda prestationer och initiativ bland våra anställda. Här finns goda chanser till avancemang i en rolig atmosfär tillsammans med engagerade arbetskamrater. Som ett internationellt företag ligger det i vår natur att värna om mångfalden bland våra anställda samt att motverka alla former av diskriminering. Du kan tidigt i rekryteringen bli ombedd att utföra tester.

Är du intresserad?
Ansök snarast, dock senast 6 september 2021. Vi går igenom urvalet löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. 

Välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att höra från dig!


Hertz möter människors behov av rörelse med smarta mobilitetslösningar. Vi drivs av omtanke för våra kunder, människor och omvärlden.

Kontaktpersoner på detta företaget

David Bowern, City Manager
073-802 11 10
Alexander Babkin, Stationschef
0709-468897
Jesper Sundblad, Försäljningschef
08-657 30 44
Annika Larsson, Accounting Manager
08-657 30 09
Peter Svensson, Sales Director Sweden and Denmark
08-657 30 95
Camilla Rydelid, Station Manager

Patrik Idrén, Manager HR
08-657 30 21
Susanne Lindvall, HR Business Partner/Salary
08-657 30 17
David Bowern, Regional Manger

Malin Englund, Station Manager
0155-45 10 50

Sammanfattning

  • Arbetsplats: First Rent A Car Aktiebolag
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 augusti 2021
  • Ansök senast: 6 september 2021

Besöksadress

Box 12850 112 97 Stockholm
None

Postadress

Box 12850 112 97 Stockholm
., 11297

Liknande jobb


25 januari 2024

27 juni 2023

Premier söker Konsultchef till Halmstad

Premier söker Konsultchef till Halmstad

1 juni 2023