Stationsassistent Arlanda

Stationsassistent Arlanda

Arbetsbeskrivning

bagport Sweden AB finns idag på Arlanda flygplats. Vi hanterar 3500 bagagevagnar och 500 shoppingvagnar. Vi har även hand om Hittegods samt effektförvaringen där passagerare kan få hjälp med förvaring av bagage, hittegodsadministration, skicka/ta emot paket, fax/utskrifter, garderob och Porter Service. Vi söker nu stationsassistenter till hittegods och effektförvaringen.


Tjänst
Stationsassistent, Hittegods och Effektförvaring
Deltid/heltid/extra
Arbetsplats
Arlanda flygplats


Arbetsuppgifter:
Tjänsten som stationsassistent innebär att bemöta kunder och erbjuda dem våra servicetjänster där framför allt hittegodshantering samt effektförvaring är de största delarna.
Arbetet med att hantera hittegods är uppdelat på olika arbetsstationer anpassade till uppgifter i processen:
- kundmottagning vid disk
- telefonupplysning
- upphämtning av gods och registrering i system
- post- och budservice
Vi arbetar i ett högt tempo i flygplatsmiljö. Det kräver noggrannhet, god serviceförmåga, god problemlösning samt att kunna kommunicera obehindrat med kunder på svenska och engelska, både muntligt och i skrift. Vi erbjuder ett flertal servicetjänster anpassade för resenärens bagage som t.ex. förvaring av resväskor vilket även kräver god fysik då tunga lyft förekommer.
Din bakgrund:
- minst 18 år
- har tidigare arbetslivserfarenhet av kassaarbete och serviceyrke
- har god datorvana samt bemästrar Officepaketet.
- har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, övriga språkkunskaper är meriterande
- minst gymnasiekompetens är ett krav, ytterligare utbildning och/eller arbetslivserfarenhet inom administration är meriterande
- som person bör du vara serviceinriktad, stresstålig, ansvarsfull, initiativrik, flexibel och mycket noggrann, positivt är det om du tränar regelbundet samt tycker om att jobba i ett högt tempo.


För anställning krävs ett utdrag ur belastningsregistret, man ansöker via blankett via www.polisen.se
För att kunna arbeta på flygplatsen krävs det även att man blir godkänd vid en registerkontroll samt på ett säkerhetsprov.


Arbetstid:
Arbetet innebär skifttjänstgöring mellan kl. 04:45 - 23:15 där även helg ingår.


Intervjuer sker löpande. Introduktion och utbildning startar omgående.


Lön:
Timlön enligt kollektivavtal med Transportarbetareförbundet.


Ansökan:
Mail ditt CV och personliga brev till ansokan@bagport.se
Observera att vi endast tar emot ansökningar per mail.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bagport Sweden AB Stockholm-Arlanda
  • 4 platser
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 januari 2022
  • Ansök senast: 31 mars 2022

Besöksadress

Terminal 5, Plan 1
None

Postadress

Box 28
Stockholm-Arlanda, 19045

Liknande jobb


Koordinator/Administratör

Koordinator/Administratör

6 juni 2024

Customer Support Specialist

Customer Support Specialist

6 juni 2024

Adminstratör

Adminstratör

5 juni 2024

Project Manager

5 juni 2024