Statskontoret söker en medarbetare inom internservice

Statskontoret söker en medarbetare inom internservice

Arbetsbeskrivning

Statskontoret söker en prestigelös och serviceinriktad medarbetare till internservice

Vi söker en prestigelös och serviceinriktad medarbetare med intresse för och erfarenhet av IT, teknik och lokalfrågor och som trivs med ett varierande och praktiskt arbete.

Som medarbetare inom internservice ingår du i enheten för verksamhetsstöd som leds av en administrativ chef. Dina närmaste medarbetare är ansvariga för lokaler och internservice samt IT och tekniskt stöd. Inom enheten finns också Statskontorets stödfunktioner inom ekonomi, inköp och upphandling och juridik, HR, kommunikation och administrativt stöd.

Statskontorets uppdrag

Statskontoret bidrar till en effektiv statsförvaltning. Vi gör utredningar och utvärderingar på uppdrag av regeringen inom olika politikområden. Uppdragen handlar ofta om att förbättra styrningen, ledningen och organiseringen av statlig och statligt finansierad verksamhet. Våra rapporter används för att effektivisera och ompröva statlig verksamhet.

Vi bidrar till förvaltningspolitikens utveckling genom analyser, kunskapsunderlag och seminarier. Statskontoret främjar och samordnar även arbetet för en god förvaltningskultur och mot korruption i staten. Vi är även en viktig och sektorsoberoende remissinstans.

Du trivs med att hjälpa många människor dagligen

Du kommer att dagligen ha kontakt med många människor och det är därför viktigt att du trivs i den rollen.

Som medarbetare inom internservice arbetar du med stöd både vad gäller användning av lokalerna, och kring IT-användning. I rollen ingår att vara användarsupport i mötes- och tjänsterum och ge stöd med mötesteknik och felsökning. Det kan exempelvis handla om inkoppling eller utbyten av datorskärmar och dockningsstationer. Du kommer också vara behjälplig vid omflyttningar, möbleringar och andra liknande arbetsuppgifter.

Statskontoret arbetar för närvarande i Office 365, med fokus på SharePoint och Teams. Du kommer att vara ansvarig för att stödja medarbetarna i såväl interna som externa digitala möten och att stärka deras arbetssätt kring digitala möten. Du är dessutom kontaktperson i frågor från medarbetare hos de sju myndigheter som hyr lokaler av Statskontoret.

Statskontoret har en facility management-lösning där all internservice tillhandahålls av en extern leverantör. Du kommer i viss utsträckning att arbetsleda och planera arbetet för leverantörens medarbetare. Du kommer även att ha direktkontakt med leverantörer, i synnerhet dem som utför arbeten i Statskontorets lokaler.

Din bakgrund

Vi söker dig som har:


• gymnasial utbildning,
• flerårig erfarenhet av liknande arbete som vi bedömer som relevant för tjänsten,
• erfarenhet och kunskap om digitala möten på olika plattformar,
• erfarenhet av att ge och vara tekniskt stöd och support vid webbinarium och seminarium,
• IT-kunskap och erfarenhet av att stödja användare inom Office 365,
• erfarenhet av enklare tekniska reparationer,
• goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

Meriterande med:


• erfarenhet av att arbetsleda andra,
• kunskap och erfarenhet av leverantörskontakter,
• erfarenhet av arbete med säkerhet och arbetsmiljö.

Dina egenskaper

Som person är du trygg i din roll och bekväm med att ta ansvar även för frågor och situationer som är nya för dig.

Du har en mycket god samarbetsförmåga och kan prioritera, planera och växla mellan detaljer och helhet för bästa leverans.

Vidare är du självgående, tillgänglig och pedagogisk med ett lösningsfokuserat förhållningssätt och du tar själv ansvar för dina arbetsuppgifter. Du arbetar självständigt men du trivs samtidigt med att arbeta tillsammans i en grupp med personer med olika yrkesbakgrunder.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och lämplighet för tjänsten.

Vi vill vara en arbetsplats med bred mångfald. Olika perspektiv gör oss bättre.

Anställningsvillkor

Tjänsten är en allmän visstidsanställning till och med 2023-06-30. Tillträde så snart som möjligt.

Läs mer om Statskontoret och vad vi erbjuder på vår webbplats https://www.statskontoret.se/

Är du intresserad?

Vill du veta mer om tjänsten och vad vi erbjuder är du välkommen att kontakta Gabriel Brandström, utredningschef eller Margareta Karlsson, lokalansvarig/internservice. Fackliga kontaktpersoner är Emeli Mårtensson (Saco-S) och Matilda Loborg (ST). Samtliga nås på telefon 08-454 46 00.

Välkommen att registrera din ansökan, på svenska, i vårt rekryteringssystem på https://www.statskontoret.se/om-oss/jobb/ senast den 29 mars 2022. Ange diarienummer 2022/63-2.

Arbetsprover ingår i rekryteringsprocessen.

Den här tjänsten innebär att du jobbar på plats i Statskontorets lokaler på Torsgatan 11, Stockholm och hos våra myndigheter som finns på samma adress.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

AnnaPauloff, utredningschef
08-4544600
Ann-KatrinBerglund, utredningschef
08-4544600
AnnikaGustafsson, utredningschef
08-4544600
MarieUhrwing, utredningschef
08-4544600
KarinAlling, personalhandläggare
08-4544600

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Statskontoret
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 mars 2022
  • Ansök senast: 29 mars 2022

Besöksadress

Fleminggatan 20
None

Postadress

Box 8110
Stockholm, 10420

Liknande jobb


Handläggare till sektionen för kundcenter

Handläggare till sektionen för kundcenter

27 maj 2024

27 maj 2024

Trafikkontoret söker servicehandläggare

Trafikkontoret söker servicehandläggare

27 maj 2024