Stf servicechef

Arbetsbeskrivning

Scania-Bilar Sverige AB är ett bolag inom Scaniakoncernen, och distributör för Scanias produkter och tjänster på den svenska marknaden. Scania-Bilar Sverige ansvarar för ett brett produkt- och tjänsteutbud inklusive försäljning och service via ett återförsäljarnät med över hundra Scaniaanläggningar och 1 600 medarbetare, varav 600 personer i den egna återförsäljarverksamheten i storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Malmö. Huvudkontoret ligger i Stockholm, Kungens Kurva. Faktureringen 2014 uppgick till drygt 4 miljarder kronor. Av märket Scania registrerades 1 839 lastbilar och 68 bussar

Stf servicechef

Scania-Bilar Sverige AB, Region Stockholm, söker Stf Servicechef, placering i Södertälje/Hovsjö.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som ställföreträdande servicechef för Scania-Bilars återförsäljaranläggning och verkstad i Södertälje/Hovsjö kommer du att ansvara för att hantera serviceproduktionen vilket inkluderar all service och reparation av kunders fordon. Du har personalansvar för mekanikerna och har det övergripande ansvaret för att leda och fördela arbetet i verkstaden och med målsättningen att tillse att kunders fordon får så lite stillestånd som möjligt.
Du skall ha ett bra grepp om flödet i verkstaden och ständigt utveckla process och organisation för att möta kundernas förväntningar.
Tillsammans med gruppen skall du skapa en väl fungerande process med ordning och reda. Du främjar och arbetar med Scania Dealer Operating Standards (DOS) för att säkerställa en hög och enhetlig standard i alla delar av verksamheten.
Du rapporterar till driftställets Servicechef och ingår i den lokala driftställeledningen.

Din profil
Vi tror att denna uppgift kan vara lämplig för en person från återförsäljarverksamhet eller inom det industriella systemet, som har några års chefserfarenhet, och som är nyfiken på att pröva sina vingar inom den kommersiella sidan av företaget.
Du är driven, kommunikativ och besitter god förmåga att skapa och upprätthålla relationer samtidigt som du har ett starkt intresse för god kundservice och affärer.
Ditt ledarskap är tydligt och du har förmågan att arbeta operativt och strategiskt.
Du är innovativ och gillar att hitta lösningar så kunden blir nöjd. Du anser att ett strukturerat arbetssätt är en självklarhet för att nå framgång inom yrket. Positiva egenskaper är nyfikenhet, envishet, beslutsamhet och ärlighet.

Utbildning och/eller arbetslivserfarenhet/Kunskap, färdigheter
.Relevant utbildning med inriktning teknik eller logistik
.Ledarskapsutbildning
.God kännedom om den tunga lastbils- och bussbranschen
.Tidigare chefserfarenhet
.Arbetat hos återförsäljare något år
.God kommunikatör och kunna leda personal
.Allmänna datorkunskaper

Vill du veta mer om tjänsten kontakta
Dan Löfgren, Servicemarknadschef för Region Stockholm på tel 010-706 6129

Sammanfattning

Besöksadress

Kungens kurvaleden 3
None

Postadress

Box 5053
KUNGENS KURVA, 14105

Liknande jobb


10 april 2024

Bilbolaget i Östersund söker Skadeverkstadschef

Bilbolaget i Östersund söker Skadeverkstadschef

27 mars 2024

Service Manager

Service Manager

14 mars 2024