STIGA – Distriktschef Mellansverige

STIGA – Distriktschef Mellansverige

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och leda STIGA´s tillväxtsatsning med stor ambition och göra viktig skillnad både för STIGA och våra kunder? STIGA har över 90 års erfarenhet av att förse marknaden med högkvalitativa och innovativa produkter med inriktning på trädgårdsmaskiner. Brinner du för försäljning, produkter, varumärke och samarbetet med återförsäljare, då är detta chansen för dig!


Om STIGA
STIGA-koncernen har levererat innovativa och högkvalitativa trädgårdsredskap, maskiner och utrustning i Europa i mer än 90 år. Baserat på vår erfarenhet och kompetens av underhåll av gräsmattor och trädgårdar runt om i världen, har vi förfinat vårt sortiment för att göra det till den bästa möjliga kombinationen av teknik och prestanda utifrån användarvänlighet och kundnytta. Besök oss gärna via: www.stiga.com/se/


Om rollen
Som Distriktschef driver du försäljning främst mot STIGA´s återförsäljare och kedjekunder inom ditt geografiska distrikt. Rollen innebär både att arbeta med befintliga kunder samt att hitta nya affärsmöjligheter och kundrelationer. Självständigt driver du affärsprocessen för att skapa lönsamma och långvariga affärsrelationer där du alltid ser till ditt distrikts utveckling. Vidare är det självklart för dig att upprätta en distriktplan och säljplan på borde kort och lång sikt.


Distriktet sträcker sig över Gävleborg, Dalarna, Västmanland och Uppsala. Lämpligt bostadsområde för tjänsten är Gävle med omnejd. Du utgår från din bostad och rapporterar till Försäljningschef Sverige.


Primära ansvarsområden;


Utveckla och implementera distriktsplan
Ansvar för försäljningsbudget
Varumärkesambassadör i geografiskt distrikt
Nätverk, branschmässor, taktiska samarbeten
Kontinuerlig måluppföljning, utvärdering och anpassning/optimering



Din bakgrund
För att blir framgångsrik i den här rollen ser vi att du har gedigen erfarenhet av försäljning och återförsäljarbearbetning. Du har flera års erfarenhet av att bearbeta fackhandel och kedjekunder med goda resultat. Du är en naturlig och effektiv kommunikatör. Erfarenhet från branschen och av kategoristyrning är meriterande.


Motivation och personliga egenskaper
Dina personliga egenskaper är viktiga för oss och vi tror att du som är affärsmässig, nyfiken och positiv kommer att briljera i den här rollen. Ditt arbete präglas av en stark vilja att leverera lönsam tillväxt åt våra återförsäljare och STIGA samt en fallenhet för att analysera och lösa problem. Du har förmågan att entusiasmera och har en inspirerande attityd. I kundkontakter är du en kommunikativ och lyhörd relationsskapare med förmågan att vårda befintliga och nya kundrelationer.


Vidare ser vi;


Utbildningsnivå: Gymnasieexamen, gärna med påbyggnad inom Försäljning eller Marknadsföring
Försäljning (via återförsäljare): Min. 3 års erfarenhet
Språk: Svenska och engelska, flytande i tal och skrift
Systemvana: God användare i MS Office. Vi använder Salesforce som säljstödsystem.



Vi erbjuder
Vi erbjuder ett stimulerande och spännande arbete med stora möjligheter att bidra till STIGA´s utveckling och lönsamhet de kommande åren. Vi står inför väldigt spännande produktlanseringar under 2022 & 2023 vilket gör att det är helt rätt tillfälle att komma in i branschen och särskilt STIGA. Inom STIGA sätter vi människor i centrum och håller varumärket och kunden närmast hjärtat.


Din ansökan
Denna rekryteringsprocess sker i samarbete med Academic Search International. Du ansöker via ”Ansök nu – knappen” nedan där du fyller i dina uppgifter samt bifogar CV och personligt brev. All information hanteras konfidentiellt i enlighet med personuppgiftslagen GDPR. Detta innebär att vi endast kan hantera din ansökan denna väg. Tack för din förståelse!


För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Seniorkonsult, Anders Lindberg via anders.lindberg@academicsearch.se. Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.


Om Academic Search
Academic Search International är ett av Skandinaviens mest meriterade företag inom Executive Search & Interim Management. Vårt fokus ligger på människor med dokumenterad chefs- och specialistkompetens och vi har nära samarbeten med såväl nationella som internationella företag med starka varumärken. Vår idé är att förena de mest lämpade personerna med de tuffaste utmaningarna på några av de mest intressanta företagen i Sverige. Våra värderingar är KUNSKAP, ENGAGEMANG, ANSVAR OCH SAMARBETE. Läs gärna mer om oss på www.academicsearch.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Andreaz Karlsson
08-555 15 724
Rekryteringskonsult Claudia Sovré
08-555 15 715 073-650 31 31
Researcher Ulrika Lind
08-555 15 700

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Search International AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 februari 2023
  • Ansök senast: 19 mars 2023

Besöksadress

Grev Turegatan 27
None

Postadress

Grev Turegatan 27
STOCKHOLM, 11438

Liknande jobb


Jobba Som Account Manager

Jobba Som Account Manager

7 maj 2024

7 maj 2024

7 maj 2024