Stödassistent till Britthagsvägens servicebostad

Stödassistent till Britthagsvägens servicebostad

Arbetsbeskrivning

Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en stödassistent till Britthagsvägens servicebostad!

Vi tror att du är intresserad av att arbeta individuellt med ett tydliggörande pedagogiskt förhållningssätt och tycker att det är spännande att vara med i utvecklingen av verksamheten. Britthagsvägen är en servicebostad för åtta unga vuxna med intellektuella funktionsvariationer och neuropsykiatriska diagnoser.

Arbetet innebär att stödja den enskilde individen i det dagliga livet både i och utanför bostaden. Du kommer att jobba aktivt med genomförandeplaner, uppföljning av dessa samt dokumentation som ett led i att kvalitetssäkra verksamheten. Du ska kunna arbeta självständigt och i grupp.

Arbetet innebär att stödja brukaren i sin vardag, både i och utanför bostaden, utifrån behov och förutsättningar. Vi vill erbjuda långsiktiga förutsättningar för ett självständigt och delaktigt liv för de boende. Du kommer att arbeta med dina kollegor för att utveckla och kvalitetssäkra verksamheten. För att lyckas i arbetet behöver du ha god samarbetsförmåga och vara duktig på att kommunicera med både arbetskamrater, anhöriga och andra viktiga personer i brukarens nätverk.

Vi använder oss av schemaläggningsprogrammet Time Care planering /MA och arbetar aktivt med optimerad bemanning och samarbete mellan enheterna i schemagruppen. Arbetet är idag förlagt till dag, kväll, sovande jour och tre helger av sex. Arbetstidens förläggning kan komma att förändras om hyresgästernas behov förändras

Låter det här som en tjänst som skulle passa dig? Tveka inte att skicka in din ansökan!

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har stödassistentutbildning, Barn och fritidsprogrammet med inriktning socialt arbete eller pedagogiskt arbete, eller Vård och omsorgsprogrammet med specialisering inom programfördjupningen funktionsnedsättning. Alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du behöver ha erfarenhet av arbete med unga vuxna som har intellektuella funktionsvariationer och neuropsykiatriska diagnoser.

Vidare är det meriterande om du har kunskap och erfarenhet av OCD och psykiatri.
Du är van att arbeta strukturerat med stöd, tydliggörande pedagogik och pedagogiskt arbetsmaterial samt dokumentation där genomförandeplanen ligger till grund.

Du tar ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens/brukarnas bästa i fokus. Du tar dina uppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt.
Du lyssnar på andra människor i syfte att förstå deras behov. Du söker aktivt efter andras synpunkter och perspektiv samt är mottaglig för dem genom att visa respekt, hänsyn och omtanke. Du arbetar för sammanhållning i arbetsgruppen och ser misslyckanden som något att lära sig av och skapar utrymme för dialog.
Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten.

ÖVRIGT
Urval påbörjas under ansökningstiden.
I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.

Vid arbete i den enskildes hem:
Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat.
Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Detta görs på polisens hemsida antingen via e-tjänst (Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret) eller med hjälp av Blankett för att kontrollera egna uppgifter (Blankett för begäran om registerutdragför enskild person)

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningens eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


Stödassistent/handledare stödboende

Stödassistent/handledare stödboende

8 maj 2024

8 maj 2024