Stödassistenter till verksamhetsområde 4.

Arbetsbeskrivning

OMS:2016:90


Omsorgsförvaltningen, Stöd- och serviceenheten

Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer med funktionsnedsättningar samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är indelad i tre geografiska områden samt stöd- och serviceenheten. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne. I stabsfunktionen finns under förvaltningschefen enheter med inriktning på ekonomi, personal, utveckling samt information och IT. Kommunen har infört fritt val i hemtjänsten.

Tjänsterna är placerade inom Stöd- och serviceenheten där vi har olika boendeformer för personer med funktionsnedsättning, daglig verksamhet och fritidsverksamhet. Enheten består av 7 verksamhetsområden där man ger stöd och service till personer med utvecklingsstörning, psykisk funktionsnedsättning, korttidsvistelse och korttidstillsyn för barn samt personlig assistans.

Arbetsuppgifter
Arbetet innebär omvårdnadsarbete och aktiviteter med person inom autismspektrat. Arbetet utförs på en gruppbostad och i den enskildes hem.

Kvalifikationer
Du ska ha läst barn- och fritidsprogrammet. Har du läst omvårdnadsprogrammet är det meriterande. Vi ser gärna att du har utbildning med inriktning autism, utvecklingsstörning/funktionshinder eller psykiatrin. Erfarenhet inom yrket, målgruppen och av autism är en förutsättning liksom arbetslivserfarenhet i övrigt.

Du ska ha förmåga att arbeta självständigt och i team. Arbetet kräver att du kan fatta beslut, respektera fattade beslut samt att vara strukturerad och metodisk. Vi ser gärna att du kan prioritera och se helheten kring arbetet med kunden. Du bör även ha förmåga att motivera och entusiasmera omgivningen samt främja en god arbetsmiljö. Vidare ser vi gärna att du är utvecklingsinriktad, har social kompetens samt har empatisk förmåga. Du bör även ha god samarbetsförmåga. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Då arbetet kräver kommunikation förutsätter vi att du behärskar svenska i tal och skrift. Har du kunskaper inom teckenspråk eller TAAK är det meriterande. Körkort är ett krav.

Anställningsvillkor
3 Tillsvidareanställning och 3 vikariat med varaktighet 6-12 mån (2 föräldraledighetsvikariat och 1 tjänstledighet för studier) dag/kväll/helg jour, schemalagd arbetstid.

För mer information, ta kontakt med
Justina Nordgren, 044-13 47 84

För facklig information, ta kontakt med
Jennie Åsell, Kommunal 044-22 80 46

Sista ansökningsdatum
2016-09-13

Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med handläggare Katerina Jernek, tel 044-13 68 34.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kristianstads kommun KRISTIANSTAD
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 1 september 2016

Besöksadress

Västra Storgatan 12
None

Postadress

None
KRISTIANSTAD, 29180

Liknande jobb