Strategisk inköpare indirekt material och tjänster

Arbetsbeskrivning

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Arbetsbeskrivning
Experis söker en erfaren strategisk inköpare till vår kund Metso Sweden AB, för ansvar av indirekt material och tjänster. Uppdraget är fortlöpande och med start snarast. För rätt person finns goda chanser för anställning hos kund på sikt.

Som strategisk inköpare av indirekt material kommer du att regelbundet driva inköpsarbetet av indirekt material genom upphandlingar, anbuds- och kontraktshantering och sourcingaktiviteter, avtalsförhandlingar, leverantörsmarknads- och kostnadsanalyser för att nå affärsmöjligheter med leverantörer. Vidare kommer du också att hantera avtal samt underhålla relationer med nuvarande och potentiellt nya leverantörer.
Du ansvarar själv för att planera, strukturera och utveckla ditt ansvarsområde. Arbetet består både av att vara global kategoriprojektledare och även delprojektledare i ett flertal upphandlingsprojekt.

I arbetet förekommer traditionella arbetsuppgifter inom Strategiskt Inköp såsom;

• insamling av data och information (RFI)
• Identifiera potentiella leverantörer
• skapa offertförfrågningar (RFQ)
• förhandla och välja den bästa inköpsstrategin för respektive kategori och att finna den lösning som ger Metso Sverige bästa totalkostnaden (TCO) inom respektive kategori för respektive fabrik.
• Efter slutförd upphandlingsprocess ingår även ansvaret att implementera och följa upp definierade mål och KPI.

Ditt uppdrag blir är att samarbeta med de indirekta inköpsteamen inom Metso Sverige samt även Metsos globala organisation för indirekt material för att uppfylla övergripande mål. Du rapporterar till Country Head of Procurement Sweden

Vem är du?
Vi söker dig som har en ekonomie - eller ingenjörsutbildning med erfarenhet av inköp av indirekt material. Du har god vana av komplexa förhandlingar och avtal samt vana av att bygga/underhålla affärsrelationer med leverantörer såväl som kunder.

Som person har du hög integritet och professionalism. Du är driven, målmedveten och drivs av att göra bra affärer. Du har god en samarbetsförmåga och värdesätter bra kommunikation för att främja samarbete med andra. Du behärskar svenska och engelska språket mycket väl i tal och skrift, och du är också kunnig i ditt arbete med datorer, Officepaketet, och van vid olika affärs- och inköpssystem.

För att både trivas och passa i rollen som Experiskonsult är dina mest framträdande egenskaper; ansvarsfull, strukturerad, självgående, nyfiken, positiv, lösningsorienterad, hjälpsam och du har en stor social kompetens.

Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar

Kontaktperson
Du söker tjänsten via ansökningslänken nedan med registrerad CV. Vi tar inte emot ansökan via e-post. Intervjuer sker löpande och därför önskar vi att få din ansökan så fort som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Iréne Lindgren via mail irene.lindgren@se.experis.com eller på telefon 021-15 12 06.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bernt Legersjö

Martin Årstrand
0155-202582
Maria Håkansson
+46 (0)660-59972
Olof Salmonsson
063-576671
Karin Backman
063-57 66 63
Carina Riström
+46 21 15 19 47
Tom Jakobsen
0910-58 66 92
Lotta Holme
08-452 3328
Katarina Thomasson
08-736 11 26
Thomas Andersson
016-15 57 33

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Sverige Huvudkontor
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 18 augusti 2016

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


28 maj 2024

Kvalificerad inköpare

Kvalificerad inköpare

28 maj 2024

Category Manager Airline Operations to SAS, Stockholm

Category Manager Airline Operations to SAS, Stockholm

17 maj 2024