Strategisk inköpare med ansvar för rundvirkes- och flistransporter

Arbetsbeskrivning

Om kundföretaget

Södra arbetar för och med ett ansvarsfullt brukande av skogen. Vår affärsmodell bygger på värdeskapande relationer och långsiktigt agerande, vilket genomsyrar vårt sätt att arbeta och tänka. Vi förädlar virket till produkter som är återvinningsbara, förnybara och biologiskt nedbrytbara. Södra ägs av 50 000 sydsvenska skogsägare. Vi har 3 500 anställda och omsätter 17 miljarder kronor. www.sodra.com


Om oss

Samordnade inköp skapar värde för hela Södra. Med en strategisk inköpsprocess och ett fokuserat produktivitetsarbete säkerställer vår inköpsorganisation långsiktigt lägsta möjliga totalkostnad för koncernen. Södra Inköp består av tre inköpsområden: Operativt inköp och Investeringar, Indirekt Material & Tjänster, Insatsvaror och Transporter.

Dina arbetsuppgifter

Som strategisk inköpare med ansvar för rundvirkes- och flistransporter arbetar du strategiskt för att skapa lönsamhet inom ditt område. Du arbetar nära tekniskt ansvariga på respektive affärsområde och dina arbetsuppgifter består bland annat av att leda och driva projekt tillsammans med användare och leverantörer. Målet är att utveckla och realisera tydliga försörjningsstrategier som säkerställer rätt kvalitet till lägsta totalkostnad. Förutom projektledning ingår bland annat förhandlingar, marknadsanalyser och kostnadskartläggningar samt att bidra i budget- och strategiprocesser. Det kommer även finnas möjlighet att delta i olika projekt, uppdrag och avtalsförhandlingar inom övriga inköpsområden.

Ditt arbete förutsätter ett nära och engagerat samarbete med användare och tekniskt ansvariga inom Södras olika affärsområden samt utveckling och utvärdering av våra idag 80-tal transportleverantörer av rundvirke och flis. Din placering är på HK i Växjö alternativt vid något av våra massabruk i Värö, Mörrum eller Mönsterås. I arbetet förekommer resor främst inom Götaland och du rapporterar till inköpschefen för inköpsområdet Insatsvaror och Transporter.


Din profil

För att lyckas i rollen söker vi dig med en akademisk examen med inriktning inom teknik, logistik, skog eller ekonomi. Du har några års erfarenhet från inköp, affärsförhandlingar och projektledning och meriterande är erfarenhet av eller intresse för skogsindustrin. Som person är du driven och utåtriktad med en god analytisk förmåga och har känsla för detaljer. Du är dessutom affärsmässig och har ett stort intresse för att göra affärer. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper och ditt engagemang. Du är bra på att skapa relationer och har en god samarbetsförmåga likväl som du kan arbeta självständigt under eget ansvar. Du behärskar affärsengelska väl i tal och skrift.

I denna tjänst erbjuds du en spännande, utvecklande och central roll inom Södras organisation där du har förmånen att knyta kontakter såväl internt som externt. Välkommen med din ansökan!

Vi har i denna rekrytering valt att samarbeta med EnPartner. Läs gärna mer och ansök med CV och personligt brev via www.enpartner.se Vid frågor kontakta gärna rekryteringskonsult Gabriella Leske på 0470-32 38 32 eller Sanna Andersson på 0470-32 38 33. Sista ansökningsdag är den 30 augusti.

Kontaktpersoner på detta företaget

Gabriella Leske

Gabriella Leske
0470-32 38 32
Claes Dahlberg
0470-323834
Sanna Andersson
0470-323833
Sanna Andersson

Christofer de la Motte
0470- 32 38 35
Josefine Wilson
0709228328
Sanna Andersson
0470-323833
Josefine Wilson
0709-228328
Josefine Wilson
0709-228328

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OnepartnerGroup Växjö AB Växjö
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 3 augusti 2015

Besöksadress

Storgatan 30, Växjö
None

Postadress

Storgatan 30
Växjö, 35231

Liknande jobb


2 juni 2024

Entreprenadinköpare

Entreprenadinköpare

2 juni 2024

Tactical Buyer to J2 Sourcing

Tactical Buyer to J2 Sourcing

1 juni 2024

31 maj 2024