Strategisk inköpare/ teknisk inköpare till Sievert!

Strategisk inköpare/ teknisk inköpare till Sievert!

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Sievert AB.

Om företaget:

Sievert AB är världsledande inom utveckling av högkvalitativa värmeverktyg för professionella användare. Varumärket och företaget Sievert har funnits i snart 140 år och jobbar idag tillsammans med internationella kunder i mer än 50 länder. Här finns med andra ord 140 år av erfarenhet, decennier av teknisk support och diskussioner med användare för att ta fram de allra bästa värmeverktygen. Sievert-gruppen består av Sievert AB i Sverige, produktion i Estland och försäljningsenheter i Tyskland, Belgien, England, Italien och USA. Företaget ingår i Rothenberger-koncernen med huvudkontor i Tyskland.

Arbetsuppgifter:

Som strategisk inköpare ansvarar du för att utveckla Sieverts strategiska inköpsfunktion med ett långsiktigt och hållbart perspektiv. Du arbetar nära leverantörerna för att skapa en leverantörsportfölj som balanserar kvalitet, ledtider, garantier, kostnader och risker. Arbetet innebär att du löpande säkerställer Sieverts konkurrenskraft genom att driva bland annat prisförhandlingar, sortimentsfrågor, leverantörsutvärderingar och omvärldsbevakning. Rollen innefattar även ett nära samarbete med utvecklingsavdelningen, där du bidrar med prisperspektiv och en teknisk förståelse som effektiviserar kommunikationen. Därtill ansvarar du för att alla inköpta produkter/komponenter uppfyller kvalitetskrav och tekniska specifikationer. Vidare hanterar du produktkalkyler och standardprissättningar samt driver kostnadssänkningsprojekt och säkerställer att totalkostnaderna för befintliga och nya produkter hålls nere. Avslutningsvis följer du upp strategiska KPI:er kopplade till exempelvis leveransprecision, kostnadsutveckling och ledtider.

Du rapporterar till Operations Manager och ingår i ett team av Supply Chain/Inköps-specialister i Sverige och Estland.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Eftergymnasial utbildning inom relevant tekniskt område
• 2-5 års arbetslivserfarenhet inom logistik/inköp, där erfarenhet av inköp av tekniska produkter är starkt meriterande
• Goda kunskaper inom förhandling och avtal
• Du har goda tekniska kunskaper, kan läsa mekaniska ritningar och har förståelse för produktionsprocesser
• God systemvana, där erfarenhet av Microsoft Dynamics NAV är meriterande
• Du kommunicerar flytande på svenska och engelska

För att lyckas i rollen är du en person som driver ditt arbete självständigt med siktet inställt på att leverera goda resultat. Du arbetar proaktivt utifrån både långsiktiga och kortsiktiga mål och tidsplaner. Du har vidare en stor analytisk förmåga, där du ser helheten och kan lösa problem på ett effektivt och strukturerat sätt. Därtill har du en mycket god förhandlingsvana som karaktäriseras av affärsmässighet och god kommunikation. Du är social och skapar goda affärsrelationer och samarbeten såväl internt som med externa parter. Avslutningsvis tar du ägandeskap över dina processer och trivs bra i en projektledarroll.

Övrig information:

Start: omgående (med viss hänsyn till uppsägningstid)
Plats: Solna, Stockholm
Lön: enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: strategisk inköpare, teknisk inköpare, strategiskt inköp, inköpsansvarig, inköpare, inköpsfunktion, logisitk, Supply Chain, logistikkedjan, materialplanering, materialplanerare, leverantörer, förhandling, teknik, mekanik, Microsoft Dynamics NAV, heltid, Sievert.

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 januari 2022
  • Ansök senast: 21 januari 2022

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


28 maj 2024

Kvalificerad inköpare

Kvalificerad inköpare

28 maj 2024

Category Manager Airline Operations to SAS, Stockholm

Category Manager Airline Operations to SAS, Stockholm

17 maj 2024