Strategisk Supply Specialist till multinationellt företag

Arbetsbeskrivning

Vill du få ta ett stort eget ansvar i en utvecklande roll där du själv får ha det övergripande ansvaret för en produktkategori? I denna roll får du möjligheten att jobba med robotar och vara en del av ett växande område inom high tech. Uppdraget är långsiktigt med start omgående, så sök tjänsten redan idag!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för kunds räkning en Strategisk Supply Specialist för ett långsiktigt och ansvarsfullt uppdrag. Du kommer att arbeta för ett multinationellt företag och tillhöra ett mindre team som består av sex personer med varierande bakgrund, ålder och erfarenhet.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic
Work

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. Kundens intention är att detta uppdrag ska vara långsiktigt, så på längre sikt kan det finnas möjlighet att även bli överrekryterad direkt till företaget.

ARBETSUPPGIFTER
Som Strategisk Supply Specialist kommer du arbeta med strategiskt inköp och vara en del av företagets verksamhetsutveckling. Du kommer bidra till att optimera leveranskedjan och processerna, för att säkerställa bästa kvalitet. Rollen fungerar som en stöttning för operativt inköp och du kommer få det övergripande ansvaret för en produktkategori inom robotik, som antingen kommer vara elektronik eller motorer. I rollen kommer du ha mycket kontakt med leverantörer globalt och ansvara för leverantörsbasen, leverantörsutvecklingen och kvaliteten på produkterna hos leverantören. Du kommer även få göra förhandlingar och kontraktsskrivningar med nya leverantörer. I arbetet kan tjänsteresor inom både Sverige och Europa förekomma, där du träffar leverantörer på plats.

Du kommer till exempel att:


* Hantera leverantörsbasen och ansvara för hela leveranskedjan inom din produktkategori
* Budgetera för årliga kostnadsbesparingar och ansvara för genomförande och uppföljning av dessa


Tjänsten passar dig som vill arbeta i en bred och utmanande roll där du får ha ett nära samarbete med leverantörer. Du kommer få arbeta inom en växande bransch och ha möjligheten att bredda ditt globala nätverk, som kan vara början på en långsiktig karriär hos ett multinationellt företag.

VI SÖKER DIG SOM
* Har en högskoleutbildning inom ekonomi eller teknik, eller liknande utbildning som är relevant för tjänsten


* Har goda kunskaper i svenska och engelska, då du kommer ha kontakt med leverantörer både i Sverige och utomlands
* Har goda kunskaper i Officepaketet
* Kan starta igång uppdraget omgående


Det är meriterande om du…


* Har erfarenhet av inköp sedan tidigare
* Har arbetat i SAP tidigare
* Har körkort, för att underlätta vid tjänsteresor


Som person har du en god analytisk förmåga, då du kommer analysera mycket data och ta fram olika strategier. För att underlätta arbetet tror vi även att du har lätt för siffror och har ett logiskt tänkande. Då du får ett eget ansvar för din produktkategori krävs det att du är självgående och vågar testa dig fram. Du kommer att arbeta i ett litet team, vilket förutsätter att du även har en god samarbetsförmåga.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, uppdraget kommer börja vara på sex månader men med mycket goda möjligheter till förlängning
* Placering: Västerås
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på vas01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar, hör gärna av dig där!


Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet.


* Vårt erbjudande till dig som heltidskonsult hos Academic Work inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef också rabatter och erbjudanden genom vår konsultportal. Läs mer om vårt erbjudande här


SKYDD FÖR DIN PERSONLIGA INTEGRITET
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Kunden är ett multinationellt företag som finns i mer än 100 länder och är ledande inom kraft- och automationsteknik. I Sverige har företaget nästan 9000 anställda på 30 olika orter. Företaget arbetar med stora kunder inom energi, industri, transport och infrastruktur.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Långsiktigt 8-16.30
  • Publicerat: 5 april 2017

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Supply Chain Coordinator

Supply Chain Coordinator

8 februari 2024

Supply Chain Coordinator

Supply Chain Coordinator

3 januari 2024