Strukturerad gruppchef med engagemang sökes till vårt Södertäljekontor

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Vi söker en erfaren ledare som vill bli en del av vårt framgångsrika team i Södertälje.

Tjänsten är mycket varierande, utvecklande, rolig och utmanande. För att passa som gruppchef på Arena Personal delar du våra värderingar som är personlig, engagerad och professionell. Vi har ett genuint intresse för människor och värnar om våra kunder, medarbetare och kollegor. Vi har lång erfarenhet av relationer och bygger vår verksamhet på goda kontakter och därför är varje medarbetare och kund hos oss viktig för vår framgång.

Arbetet innebär att du är ansvarig för vårt team i Södertälje. I dagsläget består teamet av fyra personer (inkl. nuvarande gruppchef som ska sluta). Du ska stötta och coacha dina medarbetare och kommer ha ansvar för att se till att den dagliga driften flyter på optimalt gällande uppdragsfördelning, uppföljningar och kundnöjdhet m.m. Samt kommer du tillsammans med regionchefen arbeta strategiskt för att få maximal tillväxt på kontoret. Du kommer utöver ledaransvaret till viss del arbeta med relationsdriven försäljning av våra tjänster inom bemanning och rekrytering, framförallt handlar det om merförsäljning hos befintliga kunder.

Vårt Södertäljekontor är ett av våra mest framgångsrika kontor i Sverige och är bl.a. nischade mot Fordonsbranschen. Detta innebär att många av våra kunder är kända företag i branschen. Vi jobbar dock brett vilket innebär att vi bemannar och rekryterar allt ifrån chefer till lagerarbetare och mekaniker.
Tillsammans med våra systerbolag Arbetslivsresurs och Impact har vi nu en komplett HR-plattform att erbjuda våra kunder och därmed ett unikt erbjudande i branschen.

Din profil

Vi tror att du har några års erfarenhet av att arbeta inom bemanning och/eller rekrytering samt gärna en akademisk examen alternativt att du har arbetat dig till en motsvarande position idag. Du arbetar förmodligen i en ledande postion idag och har personalansvar och trivs bra med det. Du brinner för att göra affärer och har ett säljande sätt.

En stor del av arbetet innebär att stötta och coacha dina medarbetare och därför är det viktigt att du kan lyssna, analysera och vara lyhörd. Du ska tycka det är roligt att skapa relationer både internt och externt och därav är det viktigt att du inger förtroende och är trygg i dig själv. Eftersom även viss försäljning ingår i tjänsten är det viktigt att du har ett affärsmässigt sätt och kan fatta professionella beslut vad gäller avtal, villkor och liknande. Du är en drivande person som gillar utmaningar och är resultat- och lösningsorienterad. Du är van att jobba mot uppsatta mål och gillar ett bra tempo. För att passa i vår arbetsgrupp bör du även vara en framåt och positiv person med humor och arbetsglädje.

Har du erfarenhet från tjänsteförsäljning i någon form är det en stor fördel. Mycket god datavana är ett krav samt att du behärskar MS Word, Excel och Outlook. Har du tidigare arbetat i Intelliplan är det meriterande. Du ska kunna uttrycka dig väl både i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Eftersom det ingår att göra kund- och medarbetarbesök i tjänsten är det viktigt att du har B-körkort.

Detta är en heltidstjänst som ska tillträdas omgående med hänsyn tagen till eventuell uppsägningstid. Vi erbjuder en tillsvidareanställning som inleds med en provanställning under sex månader.

Vi erbjuder

Vi erbjuder ett omväxlande och utmanande arbete där du får möjlighet att växa i din yrkesroll. För rätt person finns stora möjligheter att utvecklas inom koncernen. Våra lokaler är belägna i Lunagallerian i Södertälje centrum, som vi delar tillsammans med vårt systerföretag Arbetslivsresurs.

Vi är ett personligt, engagerat och professionellt gäng som har mycket bra sammanhållning. Om du är en lagspelare som har nära till skratt kommer du att trivas hos oss.

Om verksamheten

Arena Personal har 20 års branscherfarenhet och är verksamma inom bemanning och rekrytering. Våra cirka 800 externa medarbetare verkar på cirka 500 arbetsplatser varje år. Arena Personal är en del av Arenakoncernen, där även Arbetslivsresurs och Impact ingår. Som en del av Arenakoncernen är vi en komplett HR-partner som erbjuder rekrytering, bemanning, organisationsutveckling, omställning och rehabilitering. Vi är experter på att få rätt person på rätt plats och erbjuder lösningar som passar våra externa medarbetare lika bra som våra kunder.

Ansökan

Tre enkla steg till ditt nya jobb:

1. Du ansöker genom att klicka på ”ansök här” eller ”ansök via extern webbplats”.
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på ”Sök jobbet” och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Emelie Eriksson

Maria Danielsson
08-58711731
Göran Särnholm
08-545 788 82
Ulla Mogard

Ulla Mogard
08-587 117 44
Isabelle Lilja

Morgan Sehlberg
08-587 117 47
Maria Danielsson
08-587 117 31
Stefan Olsson
08-587 117 36
Thobias Ahlqvist
016-14 28 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arena Personal AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 29 maj 2015

Besöksadress

Fleminggatan 7, Stockholm
None

Postadress

Alströmergatan 14
Stockholm, 10425

Liknande jobb


Gruppchef till Transport & Servicegruppen, heltid

Gruppchef till Transport & Servicegruppen, heltid

10 maj 2024

Kontorsassistent Åkersberga

Kontorsassistent Åkersberga

26 april 2024

15 april 2024

Chef Privat Försäkring

15 april 2024