OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Trivs du med att arbeta i en koordinerande roll där du dagligen hanterar flera ansvarsområden parallellt? Har du ett stort driv, ett analytiskt sinne och motiveras av att få vara delaktig i utvecklingsarbete för att effektivisera arbetsflöden? Då kan tjänsten som koordinator till Arriva vara helt rätt för dig! Sök tjänsten redan idag då starten är omgående!
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker en koordinator till Arriva. Arriva är en del av Europas största koncern för persontrafik. De har funnits sedan 1999 och idag kan man se deras bussar och tåg från sydligaste Skåne till nordligaste Norrland. Till deras kontor i Ulvsunda söker de nu en koordinator som vill bli en del i deras team och bidra till deras fortsatta utveckling.
I rollen kommer du arbeta i nära samarbete med arbetsledare, administratörer och chefen för Spår och underhåll som också är den du rapporterar till. Tjänsten är inledningsvis ett konsultuppdrag på 6 månader. Du kommer då att vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Arriva. Deras intention är att du därefter ska bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.
ARBETSUPPGIFTER
Som koordinator kommer du arbeta i en varierande roll med stora kontaktytor och flera ansvarsområden. En stor del av arbetet innebär att ansvara för Arrivas rapportering till SL vad gäller olika avvikelser som exempelvis klotter på tåg, krossade rutor eller hål i staket längs spåren. I samband med att avvikelser kommer in via deras olika system ansvarar du för att dessa åtgärdas inom uppsatt deadline vilket kräver kontakt med underleverantörer som utför reparationerna samt att därefter kontrollera att avvikelsen åtgärdats och att fakturor godkänns. Du ansvarar vidare för schemaläggningen av totalt 9 medarbetare där målet är att ha ett så tidseffektivt schema som möjligt för att undvika för mycket restid mellan deras underhållsuppdrag.
Ytterligare exempel på arbetsuppgifter:
* Inköp av material som exempelvis fett, gas och arbetskläder.
* Ta emot och gå igenom rapporter från personalen gällande utförande av lättare underhåll.
* Säkerställa att deras bilar får rätt service.
* Då man nyligen genomgått olika förändringar inom avdelningen kommer du även att vara delaktig i det fortsatta utvecklingsarbetet för att effektivisera deras arbetsprocesser.
VI SÖKER DIG SOM
Har tidigare erfarenhet från en liknande roll där din förmåga att arbeta strukturerat och att prioritera ditt arbete ställts på prov.
Vi ser även att du har dokumenterad erfarenhet av rapporteringsarbete där du använt dig av Excel och PowerPoint, vilket gör att du har goda kunskaper i båda programmen.
Ytterligare krav:
* Då majoriteten av kommunikationen i rollen sker på svenska kräver rollen att du är flytande i språket, både i tal och i skrift.
* Körkort
Det är meriterande om du har erfarenhet från att arbeta med Lean eller Six Sigma.
Som person har du förmågan att på ett självständigt sätt strukturera upp ditt arbete och effektivt kunna prioritera om dina uppgifter utifrån de ärenden som kommer till dig under en arbetsdag. För att trivas i rollen gillar du att arbeta både administrativt men också att vara ute på fältet för att genomföra kontroller och säkerställa att avvikelser är åtgärdade enligt överenskommelse. Då du vidare kommer att ha många kontaktytor, både internt och externt, har du förmågan att anpassa din kommunikation utifrån situation och person.
ÖVRIG INFORMATION
* Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
* Omfattning: Heltid 6 månader, därefter chans till överrekrytering.
* Placering: Ulvsunda
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Arrivas önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts02@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.
OM OSS
Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.
* Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231