Strukturerad Tulladministratör till internationellt bolag!

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare arbetat med tull och import och söker nya utmaningar? Vi på Adecco ger dig en möjlighet att utvecklas, på ett kortare uppdrag, hos ett av våra kundföretag i Borås.

Hur ser din arbetsdag ut?
Avdelningen består idag av 10 personer varav 3 arbetar med importfrågor. I din roll som tulladministratör kommer du främst att arbeta med importdeklarationer och importförtullning. Detta innebär administration kring importdeklarationerna såsom sortering, hantering av mail och inkommen dokumentation samt att följa upp fakturor och förfrågningar.

Tjänsten ska tillsättas 7/1 2014 och kommer att pågå i ca 3 månader framöver. Uppdraget är på heltid med arbetstider måndag till fredag 08:00 - 17:00. Du kommer att bli anställd av Adecco och bli uthyrd till vårt kundföretag, som finns i Borås.

Vem trivs här?
För att axla rollen som tulladministratör behöver du trivas med att använda datorn och Office-paketet som arbetsredskap. Vår kund arbetar i affärssystemet SAP och besitter du därför kunskaper i detta system kommer du snabbt att komma in i dina nya arbetsuppgifter. För att trivas tror vi att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med liknande arbetsuppgifter samt en lämplig utbildning inom området.

Då vår kund är verksam internationellt använder de sig av både svenska och engelska som arbetsspråk. Det är därför viktigt att du behärskar dessa språk, såväl i tal som i skrift. Som person är du självgående, har förmågan att snabbt komma in i nya arbetsuppgifter och tycker om att arbeta i ett högt arbetstempo. Är du dessutom strukturerad i ditt arbete och tycker om att arbeta mot deadlines kommer du att trivas mycket bra i din nya roll. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet.

Vad erbjuder vi?
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.

Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet startar omgående med löpande intervjuer. Du söker tjänsten genom att registrera dig på vår hemsida via länken/formuläret nedan.

Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Heltid
  • Publicerat: 6 december 2013

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


19 april 2024

Customs Coodinator

Customs Coodinator

26 mars 2024