OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om du är en student som vill starta din karriär på ett IT-konsultbolag och samtidigt är en person som tror på att sätta kunden i centrum och brinner för att erbjuda hög service, har du chansen att bli det senaste tillskottet i ett supportteam. En perfekt möjlighet för dig som vill få in en fot i IT-branschen och utvecklas i din roll.
OM TJÄNSTEN
En av AddPros kunder söker nu en serviceminded IT student till deras supportteam. Du kommer, som en del av supportteamet att stötta upp och hjälpa till med diverse IT relaterade frågor internt på företaget samt fungera som telefonsupport. Supportteamet som du kommer att vara en del av består av fem personer och du kommer att få en introduktion för att sedan kunna utvecklas i din roll.
Uppdraget sträcker sig fram till vecka 34 och eftersom att kundens helpdesk har öppet mellan 7.00-18.00 innebär det att du kommer att arbeta i tre skift. Tiderna är 7.00-16.00, 8.00-17.00, 9.00-18.00 och man skiftar på tiderna varje vecka.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om Läs mer om vårt konsulterbjudande
ARBETSUPPGIFTER
Som en del av supportteamet sätter du alltid kunden främst och erbjuder hög service. Ditt jobb kommer att innefatta:
* On-Site Support samt hantering av återförsäljare.
* Telefonsupport via slinga till både återförsäljare och intern på företaget
* Installation av datorer samt hantering av hårdvara
* Applikationssupport – t.ex. installation av applikationer
VI SÖKER DIG SOM
* Är studerande idag. Helst någon IT relaterad utbildning.
* Har god datorvana
* Har god kunskap i Office-paketet, bl.a. Word och Excel
* Bekant med Outlook
* Talar och skriver svenska och engelska obehindrat, då språken används i ditt dagliga arbete.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av service över disk och via telefon.
Som person är du:
* Serviceminded – eftersom att AddPro alltid sätter kunden i centrum.
* Samarbetsvillig – eftersom att du kommer att ingå ett team med fem kollegor.
* Strukturerad – eftersom att arbetet även är administrativt.
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, fram till v.34
* Placering: Stockholm, Sollentuna
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
AddPro är ett, partnerägt, expansivt kunskapsföretag som bygger digitala motorvägar och utvecklar smarta, säkra, flexibla och kostnadseffektiva IT-system. De kan nyttja sina 300 specialister som en kompetensförstärkning eller som samarbetspartner i kunders förändringsprojekt. AddPro är idag marknadsledande inom IT och deras kunder är medelstora till stora företag och statliga förvaltningar som har höga krav på kompetens och support.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231