OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du minst ett år kvar av din utbildning och är ute efter ett flexibelt deltidsarbete? Tjänsten som Junior Administratör på IFMA ger dig möjligheten att bygga på ditt CV med administrativa erfarenheter och själv planera schemat vad som passar just dina tider. Låter det intressant tycker vi att du ska läsa mer i annonsen nedan och skicka in din ansökan så snart du kan!
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för IFMAs räkning en Junior Administratör på deltid. Du kommer arbeta tillsammans med en kollega men arbetstiderna är väldigt flexibla utifrån ditt eget schema och majoriteten av arbetet kommer ske hemifrån. Din kollega arbetar heltid från ett kontorshotell och möjlighet kommer finnas att ibland sitta där om det känns intressant. I början av uppdraget kommer du få en introduktion för att komma in i uppgifterna och din kollega finns alltid tillgänglig på telefon/mail om det dyker upp frågor under tidens gång. Introduktionen kommer hållas på kontorshotellet i centrala Stockholm.
?IFMA Sverige är den svenska avdelningen inom IFMA och har som mission att föra samman, stödja och utveckla Facility Management-branschen i Sverige. Under de senaste åren har IFMA Sverige vuxit med över 100% och är idag med sina över 500 medlemmar det självklara branschnätverket för personer och organisationer inom Facility Management i Sverige.
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och IFMAs önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till AcademicWork. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Ifma.
ARBETSUPPGIFTER
Som Junior Administratör kommer du hjälpa till med enklare administrativa uppgifter kopplat till IFMAs medlemmar och nätverksträffar. IFMAa anordnar ca. tre nätverksträffar i månaden och du kommer administrera deltagarlistor, skicka bekräftelsemail och påminnelser till de anmälda deltagarna. Inför IFMAs stora branschdag den 7 december och vid intresse finns även möjlighet att aktivt delta under dagen.
Du kommer även ansvara för att återkoppla och följa upp om medlemskap genom att maila medlemmar vars medlemskap snart löper ut. Vid intresse att förlänga kommer du bekräfta faktureringsuppgifter och sedan föra in uppgifterna i ett Excelark som skickas vidare till företaget som sköter faktureringen.
En annan del av ditt arbete kommer innebära att arbeta med företagets hemsida och sociala medier genom att författa och publicera texter på exempelvis LinkedIn.
Du kommer till exempel att:
* Uppdatera system med medlemsuppgifter
* Sköta kontakt gällande deltagare med företag som närvarar vid nätverksträffar
* Ansvara för att uppdatera företagets hemsida och sociala medier
Tjänsten passar dig som vill utöka dina administrativa kunskaper genom ett flexibelt extraarbete vid sidan av dina studier.
VI SÖKER DIG SOM
* Har mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift då det krävs för att kunna kommunicera med medlemmar och författa texter
* Har en pågående eftergymnasial utbildning med inriktning mot medievetenskap, kommunikation eller motsvarande med minst ett år kvar av dina studier
* Har god datorvana och goda kunskaper i Outlook samt Excel
* Har tillgång till egen dator
Det är meriterande om du
* Har kunskaper i Indesign
* Har erfarenhet av Wordpress och sociala medier
Som person är du ansvarstagande, ihärdig och ordningsam för att själv kunna lägga upp ditt schema för veckan och se till att hålla de deadlines du arbetar mot. Eftersom du kommer agera som en sambandscentral och sköta kontakten med såväl medlemmar som externa aktörer är det även viktigt att du är positiv och tycker det är kul att arbeta med service.
ÖVRIG INFORMATION
* Start: Omgående
* Omfattning: Ca. 10 timmar/vecka
* Placering: Flexibelt
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts03@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar, hör gärna av dig där!
Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet.
* Som deltidskonsult på Academic Work blir du en del av vårt konsultnätverk och har för varje uppdrag en ansvarig konsultchef som finns tillgänglig under hela din anställningsperiod. Konsultchefens uppgift är att säkerställa att du trivs på din arbetsplats men också att du utvecklas och vi arbetar aktivt för att kunna hjälpa dig vidare mot spännande tjänster såväl under din studietid som efter din examen.
SKYDD FÖR DIN PERSONLIGA INTEGRITET
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.
INFORMATION OM FÖRETAGET
IFMA är det största internationella nätverket inom Facility Management och stödjer totalt ca. 24 000 medlemmar runt om i världen. IFMA i Sverige missionen att föra samman, stödja och utveckla Facility Management-branschen i landet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231