StudentConsulting söker helpdeskmedarbetare till Helsingborgshem!

StudentConsulting söker helpdeskmedarbetare till Helsingborgshem!

Arbetsbeskrivning

Har du en passion för service och IT och känsla för att hjälpa användare med olika problem? Gillar du att ta egna initiativ och influera andra? Då kan du vara Helsingborgshems nästa kollega!

Helsingborgshem är ett modernt bostadsföretag med 12 000 hyreslägenheter i över 30 bostadsområden. Vi ägs av Helsingborgs Stad och var femte Helsingborgare har sitt hem hos oss. Vår verksamhet är viktig för att staden ska växa och vara attraktiv för en mångfald av människor. Därför strävar vi efter att utveckla boenden, stadsdelar och service som matchar olika livsstilar och behov. Vi vill att våra kunder ska känna sig stolta. Stolta över sin bostad, sitt område och sin stadsdel - och över Helsingborg. Vi är 240 medarbetare som genom ett öppet och aktivt förhållningssätt vill möta våra kunders drömmar om livet hemma. Både idag och imorgon. Läs gärna mer om oss på www.helsingborgshem.se

Just nu hjälper vi vår kund Helsingborgshem med rekrytering av en ny medarbetare till IT Helpdesk. Vi söker dig som är nyfiken på utveckling och förbättring inom helpdeskområdet. Du har passion för service och IT och brinner för att hjälpa användare med olika problem. Du tar egna initiativ och uppskattar att influera andra att ständigt bli bättre. Som person trivs du i en snabbt föränderlig vardag och med problemlösning.

Arbetsuppgifter

Helpdesk är den del av IT-sektionen som våra medarbetare kommer i kontakt med i första hand. Som helpdeskmedarbetare ansvarar du för att våra medarbetare får ett välkomnande, professionellt och positivt bemötande. Uppdraget är spännande och av varierande karaktär vilket kommer bidra till personlig utveckling och en rad olika utmaningar. Utöver dina dagliga arbetsuppgifter i helpdesk finns det möjlighet att bidra med förbättringsförslag i övriga delar av verksamheten och avlasta övriga team. Helsingborgshem arbetar både via ticket system och personliga kontakter där helpdesk hjälper användaren direkt om det går. Inkommande problem ska primärt lösas direkt och de ärenden av svårare karaktär vidarebefordras till 2nd line. Kunden hanterar problem i alla olika former, från det enklaste problemet till de mer svåra och komplexa.

Exempel på dina arbetsuppgifter:

• Besvara allmänna frågor från medarbetarna kring IT-relaterade frågor
• Hantera inkommande felanmälningar från medarbetare och lösa dem antingen själv eller eskalera dem till någon kollega på IT-avdelningen
• Ansvara för felanmälningar via deras kanaler och att dessa hanteras
• Ansvara för beställningar av datorer, telefon och annan kringutrustning
• Olika administrativa uppgifter

Din profil
Som vår medarbetare i helpdesk har du lätt för att på ett pedagogiskt vis hjälpa till att lösa ärenden, både via samtal och skrift. Du äger inkomna ärenden från start till slut, arbetar organiserat, strukturerat och är van vid ett högt tempo. Du sätter kunden i fokus och det positiva bemötandet är naturligt för dig. Som person är du servicemedveten, snabbtänkt och kommunikativ. Du ser hur olika problem påverkar våra användare och löser det på bästa sätt. Du är självgående och prioriterar och fattar egna beslut samtidigt som du uppskattar att arbeta i ett team och bidrar med utbyte av såväl kunskap som glädje och energi.
Vi ser gärna att du har goda kunskaper/erfarenhet av följande:
• Active Directory
• Telefonisystem
• Windows Operativsystem
• Outlook & Exchange
• MS Office & O365
• Skrivare & skrivarhantering
• SharePoint
• Hårdvarurelaterade frågor
Erfarenhet av arbete i en supportorganisation är meriterande. För rollen krävs god svenska och engelska i tal och skrift.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Isabelle Karlsson
+46101224623
Emilia Johansson
+46101224597
Fredrik Åberg
+46101224864
Eleonor Åkerlund
+46101224638
Kristoffer Göthberg
+46101224670
Elin Wiberg Lif
+46101224569
Ida Holmer
+46101224433
Joel Rydström
+46101224243
Joanna Melander
+46101224629
Pontus Geijer
+46101224584

Sammanfattning

  • Arbetsplats: StudentConsulting
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 juli 2021
  • Ansök senast: 6 juli 2021

Besöksadress

Murarevägen 30
None

Postadress

Murarevägen 30
FALKENBERG, 31136

Liknande jobb


17 maj 2024

SSAB - Onsite IT Support Specialist

SSAB - Onsite IT Support Specialist

16 maj 2024