Studenter till kundtjänst på bank- och försäkringsbolag

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.

Om kunden:

Företaget är ett kundägt bank- och försäkringsbolag som är verksamma i hela Sverige. Företaget består av drygt 20 kundägda försäkringsbolag och har dotterbolag inom bland annat sak-, liv- och fondförsäkring samt bank och djurförsäkring. Den lokala närvaron hos företaget är stark och de har kontor på över 140 orter i Sverige. Företaget sätter höga mål och stöttar sina medarbetare för att nå dessa och lyckas i sitt arbetsliv. Atmosfären är varm och kamratlig. Det är en självklarhet att samarbeta och ställa upp för varandra.

Arbetsuppgifter:

I rollen som kundtjänstmedarbetare ingår du i ett team av drivna kollegor. Arbetsuppgifterna innebär framför allt att ta inkommande samtal och ge förstklassig service till företagets kunder. Även administrativa uppgifter ingår i tjänsten. Ärendena är av varierande art och innan du börjar arbeta får du utbildning och upplärning av erfarna kollegor.

Det är ett krav att du ska kunna arbeta upp till 2 dagar per vecka fördelat på antingen halv- eller heldagar under terminen.

Introduktionen är obligatorisk och sker under perioden v. 18 - v. 19. Givetvis är utbildningen betald.

Profil:

Utbildning: Pågående universitets- eller högskoleutbildning. Minst två år kvar av utbildningen.
Erfarenhet: Arbetslivserfarenhet inom butik, restaurang eller annan serviceintensiv bransch.
Meriterande: Erfarenhet av arbete med telefonen som redskap.
Språk: Flytande kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift.
Övrigt: Du ska kunna arbeta upp till 2 dagar per vecka fördelat på antingen halv- eller heldagar under terminen. Introduktionen är obligatorisk och sker under perioden v. 18 - v. 19. Givetvis är utbildningen betald.

I rollen som kundtjänstmedarbetare är det av största vikt att du är serviceinriktad, har rätt inställning och attityd. Du trivs med att arbeta med människor och har god förmåga att hantera stress. Vidare är du flexibel, har hög arbetsmoral och ställer gärna upp för dina kollegor när behov finns.

Övrig information:

Start: April 2016
Plats: Malmö
Lön: Timlön
Arbetstider: Cirka 8-17 uppdelat på hel- och halvdagar

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/</a>

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:info@bravura.se'>info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: kundtjänst, student, extrajobb, försäkring, försäkringsbolag

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura Stockholm
  • 9 platser
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Timlön.
  • Deltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 12 april 2016

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


27 mars 2024

Erfaren försäkringsutredare sökes!

22 mars 2024